Nekončí sa však ani s Deckom.
Valve minulý týždeň oficiálne vydalo svoj handheld Steam Deck a ten sa dočkal celkom pozitívnych recenzií. A vrámci vydania zariadenia poskytli rôzni členovia Valve tímu mediálnu túr a absolvovali množstvo rozhovorov pre rôzne magazíny. A Axios si odchytil dizajnéra Valve Grega Coomera. Ten prezradil, ako vznikol názov Steam Deck a aj to, čo má Valve v súčasnosti v pláne.
Prečítajte si tiež
Poštár GabeN v akcii: Pozrite si, ako šéf Valve doručoval Steam Deck hráčom
Podľa Coomera bol názov „narážkou“ na formát zariadenia. Podľa Coomera evokuje tento názov skateboarding, sci-fi slang a ďalšie veci, ktoré majú vo Valve radi. Kľúčovými faktormi pri tvorbe zariadenia boli veľkosť displeja a teda aby sa Steam hry dali hrať na menšom displeji a taktiež aj veľkosť batérie a chladenie. Valve údajne zvažovalo viac farebných variantov, no na začiatok bolo najjednoduchšie vytvoriť čierny Deck.
Coomer sa vyjadril aj ku kompatibilite. Valve sa totiž zaviazalo, že skontroluje všetkých 50 000 hier na Steame ohľadom kompatibility so zariadením, čo je podľa neho „náročná úloha“ pretože cieľom Valve nie je len zistiť, či sa hra spustí, ale aj to, či sa dá v hre na obrazovke čítať text. Valve tak na začiatku vyberalo hry, ktoré sú obľúbené. Ak však kontrola pôjde pomaly, tak spoločnosť bude musieť nájsť spôsob, ako tento proces urýchliť. Cieľom kontrol však nie je systém odporúčaných hier pre Steam Deck, ale iba informovať zákazníka o funkčnosti jednotlivých hier na Steame.
Bohužiaľ, niektoré z veľkých hier na Steam Decku nerozbehnete, napríklad Fortnite a Destiny 2. A aj keď Coomer skonštatoval, že by chceli, aby tieto hry na Decku fungovali, tak v tomto ohľade budú musieť zapracovať vývojári.
A čo ďalej pre Valve? Dozvedeli sme sa, že legendárna spoločnosť má vo vývoji hneď niekoľko hier, pričom podľa Coomera ide o „vzrušujúce projekty,“ no nikdy neplánovali veľkú hru pri vydaní Steam Deck. A čo sa týka budúcnosti zariadenia, tak Valve plánuje veľké upgrady, no zatiaľ nemá konkrétne plány.