Žiadne opakovanie histórie.
Crunch je v posledných rokoch v hernom priemysle veľkou témou. Zamestnancom sa totiž prestalo páčiť tráviť pri vývoji hier stovky hodín týždenne a začali otvorene volať po zmenách v riadení herných projektov. Medzitým do toho prišiel COVID a dopyt po skúsených vývojároch raketovo narástol, čo pre štúdia vyznávajúce metódu crunchu znamená problém, pretože to môže priniesť exodus zamestnancov.
Prečítajte si tiež
CD Projekt oficiálne ohlásil nového Zaklínača
A jedno zo štúdií, ktoré je verejne známe pochybnými praktikami pri vývoji je CD Projekt RED. Aj tam však dochádza k zmenám. Nový šéf vývoja nového Zaklínača, Jason Slama totiž na sociálnej sieti Twitter verejne prehlásil, že pod jeho dohľadom „k žiadnemu crunchu nedôjde.“
Mnohí totiž na jeho výzvu, aby sa podieľali na vývoji nového Zaklínača reagovali s patričným odporom, pričom mnohí citovali práve šialené podmienky pri vývoji hry Cyberpunku 2077.
Never on my watch!
— Jason Slama (@SlamaTwoFlags) March 21, 2022
Samotné štúdio po vydaní Cyberpunk 2077 priznalo, že k vývoju a k vzťahu k vlastným zamestnancom nepristúpilo práve najlepšie a sľubovalo nápravu v budúcnosti. Toto je teda ďalším verejným vyhlásením, ktoré potvrdzuje tento záväzok.
Navyše, špekuluje sa, že štúdio sa rozhodlo prejsť na Unreal Engine 5, ktorý nahradil ich vlastný RED Engine z dôvodu, aby išla celá produkcia hry hladšie. Jedným zo zásadných problémov pri vývoji Cyberpunk 2077 bol totiž fakt, že popri hre sa vyvíjal aj samotný engine, čo spôsobovalo nečakané komplikácie a problémy. To by však pri použití hotovej technológie nemuselo platiť.