Vývoj herného priemyslu?
Business Insider informuje o tom, že Microsoft v súčasnosti preskúmava možnosti integrácie štandardných reklám vo forme bilbordov či plagátov priamo do free-to-play hier.“
Podľa webu Microsoft v súčasnosti nehľadá spôsob, ako na tom zarobiť, no je zrejmé, že koncovým cieľom je práve toto: „Jeden zo zdrojov špekuluje, že Microsoft v súčasnosti nechce zbierať svoj podieľa na týchto reklamách a skôr ide o spôsob, ako poskytnúť vývojárom možnosti zarobiť peniaze.“
Microsoft prezradil, že si je vedomý možnej negatívnej spätnej väzby zo strany hráčov, hlavne kvôli stigme, ktorú si nesú free-to-play hry a ktoré sa týkajú monetizácie a tak „opatrne vyvíja súkromný obchod“ ktorý by umožnil vybraným značkám prezentovať svoje produkty priamo v hre takým spôsobom, ktorý by nenarušil zážitok z hrania.
Ako príklad uviedol tento zdroj webu Business Insider digitálne billboardy, ktoré by sa nachádzali vo svete pretekárskych hier. Tento konkrétny koncept nie je ničím výnimočný, pretože sa napríklad nachádzal v hre Burnout Paradise, kde sme mohli vidieť billboard s vtedajším kandidátom na prezidenta USA, Barackom Obamom. V súčasnosti by však takáto integrácia bola oveľa jednoduchšia vďaka faktu, že väčšina hier funguje na určitej forme online pripojenia, takže takéto billboardy by sa technicky dali implementovať veľmi rýchlo.
„Náš zdroj zatiaľ nevedel zistiť, či Xbox ponúkne aj iné typy reklamných spôsobov ako skiny pre avatarov alebo videá, ktoré by sa prehrávali počas čakania v lobby. Taktiež nevedel povedať, či Microsoft už tento spôsob reklám v hrách ponúkol spoločnostiam.“
Uvidíme, ako zareagujú hráči. Na jednej strane Fortnite je jedna veľká reklama, NBA 2K séria je plná product placementu a ani Death Stranding sa nevyhol in-game promu, no takýto zásah do hier by asi neprivítali všetci. Aj keď sa to údajne týka iba free-to-play hier.