Rast pokračuje.
Microsoft v priebehu niekoľkých rokov doslova transformoval svoj herný biznis. Z trpaslíka s piatimi first-party štúdiami sa vďaka nákupom štúdií a vydavateľstiev ako ZeniMax a Activision Blizzard stal gigant, ktorý po dokončení kúpy Activision Blizzard bude mať pod svojou strechou viac ako 30 vlastných štúdií.
Ak si však myslíte, že Microsoftu to stačí, tak možno by ste mali svoj názor prehodnotiť. Podľa najnovšej pracovnej pozície to totiž vyzerá, že Microsoft s nákupmi neskončil. Naznačuje to nová pracovná pozícia, ktorú zverejnil Microsoft na svojich stránkach s titulom „Manager, Gaming Strategy & Development.“
Podľa charakteristiky ide o pozíciu v korporátnej stratégii Tímu Xbox: „Budete v blízkom partnerstve s líderským tímom herného segmentu aby ste indetifikovali a vyhodnotili transformatívne možnosti rastu. Vaša pozícia zahŕňa pomoc pri zodpovedaní najnáročnejších obchodných otázok Microsoft Gaming, vedenie programu M&A (Merger & Acquisition) ako napríklad Activision Blizzard, ZeniMax, Double Fine atď. a identifikovanie kľúčových dynamík trhu.“
Inzerát na pracovnú pozíciu taktiež dodáva, že medzi zodpovednosti adepta bude spadať aj „podpora strategických rozhodnutí s kvantitatívnym a kvalitatívnym prínosom, identifikácia kľúčových spotrebiteľských, obchodných a technologických trendov a vývoj a hodnotenie prípadov pre obsahové a technologické akvizície.“
Spencer už v minulosti potvrdil, že limit na akvizície od vedenia Microsoftu nemá: „Neexistuje časové rozpätie, kedy musíme kúpiť štúdiá v určitom limite, no keď nájdeme štúdio, ktoré bude dobre sedieť, zdieľame to, čo chceme dosiahnuť a keď cítime, že spolu nám to pôjde lepšie, tak určite.“