Hráčom sa konflikt prejedol.
Aj napriek tomu, že Call of Duty: Vanguard bol najpredávanejšou hrou za rok 2021, tak oproti Modern Warfare a Black Ops Cold War predala hra o dosť menej kópií a Activision vyjadril nespokojnosť s predajmi. Vanguard totiž prispel k tomu, že spoločnosť minula svoj cieľ tržieb o 300 miliónov dolárov a aj keď nebol jediným vinníkom, tak určite mal na tom leví podiel.
Prečo však Vanguard neuspel? Activision to už zistil a so svojimi zisteniami sa podelil s akcionármi. Neúspech Vanguard sa dá pripísať dvom aspektom. Prvým je 2. svetová vojna. Zasadenie hry do tohto konfliktu totiž u hráčov nerezonovalo. Ďalším aspektom bol nedostatok inovácií.
„Aj keď Call of Duty zostalo v pozícii najúspešnejšej zábavnej značky v histórii hier, naše prémiové vydanie v roku 2021 nesplnilo naše očakávania a to primárne kvôli našej exekúcii. Zasadenie hry do 2. svetovej vojny nerezonovalo s hráčmi a taktiež sme nepriniesli dostatok inovácii, ako by sme chceli,“ napísal Activision Blizzard v kvartálnej finančnej správe.
Vanguard bol kritikmi aj hráčmi kritizovaný za slabú kampaň, slabý Zombies mód a mnoho nefunkčných aspektov multiplayeru. Je zrejmé, že popularite Vanguardu neprispel ani fakt, že Call of Duty vychádza každoročne (niečo, čo sa v roku 2023 preruší) a taktiež nepomohla ani pandémia – prakticky celý Vanguard bol totiž vyvíjaný štúdiom Sledgehammer Games z domu.
Activision však nevešia hlavy. Už na tento rok je pripravované priame pokračovanie hry Modern Warfare z roku 2019. Hry, ktorá je do dnešného dňa najúspešnejšou Call of Duty hrou histórie pod taktovkou štúdia Infinity Ward. A s príchodom druhej generácie Warzone je zrejmé, že šanca na úspech je veľmi veľká.