Viac výkonu bez straty kvality.
Naháňanie natívneho 4K rozlíšenia sa už v dnešnej dobe zdá ako úplne márne využitie výpočtovej sily a to vďaka pokročilým metódam rekonštrukcie obrazu, ktoré dokážu vygenerovať obraz v takmer totožnej kvalite, no s lepším výkonom a to vďaka nižšiemu internému rozlíšeniu. Bohužiaľ, najpopulárnejšia technológia v tejto oblasti, DLSS od Nvidie je uzamknutá na GeForce grafické karty a pre konzoly tak absolútne nevhodná.
Našťastie tu však máme AMD, ktoré nedávno vydalo druhú generáciu svojej technológie FSR, ktorá je ohromujúca – hlavne s ohľadom na fakt, že na fungovanie nepotrebuje machine learning.
A teraz to už máme čierne na bielom. AMD totiž potvrdilo, že Xbox konzoly už oficiálne podporujú AMD FSR 2.0 a technológia je implementovaná priamo do vývojárskeho prostredia Xboxu s označením GDK čo naznačuje jeho jednoduchú integráciu do hier.
We are very excited to provide #FidelityFX Super Resolution 2 to @Xbox developers! #FSR 2 can be found in the most recent GDKX samples – building cross-platform for #Xbox Series X|S, Xbox One, and Windows Desktop.
— GPUOpen (@GPUOpen) June 23, 2022
Many thanks to @Microsoft for this continued collaboration. pic.twitter.com/IX1dGcNbVt
Čo sa týka PlayStation 5, tak tam oficiálna podpora na SDK úrovni zatiaľ ohlásená nebola, no to samozrejme vývojárom nebráni, aby FSR 2.0 implementovali do hier pre túto platformu.
AMD sa taktiež pochválilo, že FSR 2.0 za krátky čas po vydaní podporuje/bude podporovať viac ako 20 hier pričom medzi najzaujímavejšie kúsky patrí Grounded, Forspoken, Deathloop, God of War, Hitman 3, Microsoft Flight Simulator, Wonderlands a The Callisto Protocol. A podľa AMD je FSR 2.0 vývojármi implementovaný 2x rýchlejším tempom ako konkurenčný DLSS.