Už sa stihli aj posťažovať.
Začiatkom týždňa sme vás informovali o faux pas, ktoré spravil oficiálny Twitter účet Electronic Arts. V skratke išlo o publikovanie príspevku, ktorý sa „vysmial“ hrám pre jedného hráča za čo si hráči vydavateľstvo EA vychutnali. Viac v správe nižšie.
A zdá sa, že tento príspevok nenechal chladným ani zamestnancov a vývojárov v štúdiách spoločnosti Electronic Arts. Podľa reportáže USA Today totiž mnohí z nich vyjadrili svoje znechutenie a brali to ako „urážku hier, na ktorých pracujú.“
Podľa reportáže začal tento tweet cirkulovať v internom Slack systéme asi hodinu po zverejnení a okamžite si od zamestnancov EA vyslúžil kritiku a nahnevané reakcie. A keď bolo jasné, že toto manažérom sociálnych médií nevyšlo, tak EA sa rozhodlo zachrániť situáciu ďalším príspevkom na sociálnych sieťach a napísalo: „Výsmech zaslúžený. Berieme si toto L, pretože hranie pre jedného hráča z nich v skutočnosti robí 11.“
Roast well deserved. We’ll take this L cause playing single player games actually makes them an 11. https://t.co/PNg4FKOgfB
— Electronic Arts (@EA) July 1, 2022
Ani toto však nebol najlepší spôsob ospravedlnenia sa a situácia eskalovala do takej podoby, že vydavateľstvo usporiadalo diskusiu, kde mnohí vysokopostavení členovia EA štúdii vyjadrili svoju frustráciu z toho, že tento príspevok sa vysmieval hrám na ktorých pracujú a samotným zamestnancom.
Následne sa zistilo, že manažment oficiálneho Twitter účtu EA nemá na starosti nikto priamo zo spoločnosti ale externá spoločnosť a tí pravdepodobne netušili, čo týmto príspevkom spôsobia: „Som si na 99% istý že osoba, ktorá zverejnila tento tweet netuší o komentároch smerom k singleplayerovým hrám z obdobia pred desiatich rokov,“ povedal jeden zdroj, pričom narážal na komentár vtedajšieho prezidenta EA Franka Gibeaua z roku 2010, ktorý povedal, že hry pre jedného hráča nemajú budúcnosť.
Tento zdroj dodal, že manažéri účtu na sociálnej sieti Twitter nie sú z prostredia herného priemyslu a preto asi len netušia, akú má EA históriu s hrami pre jedného hráča.
Je teda celkom fascinujúce, čo dokáže spôsobiť jeden príspevok na sociálnych sieťach v kombinácii so spoločnosťou, ktorá v minulosti nemala najlepší vzťah s hrami pre jedného hráča.