Niektorí proste preferujú lokálne hranie.
Od konca júna už na hranie Xbox hier doma nepotrebujeme Xbox konzoly. Samsung 2022 televízory totiž dostali Gaming Hub aplikáciu a jej súčasťou je aj streamovacia služba Xbox Cloud Gaming. A vzhľadom na neustále zlepšovanie kvality a dostupnosti herného streamovania je na mieste otázka, či vôbec lokálne konzoly majú budúcnosť.
Pav Bhardwaj, produktový manažér Xbox Game Pass však v rozhovore pre GI.biz skonštatoval, že konzoly budú naďalej veľmi dôležitou súčasťou Xbox ekosystému: „Niektorí ľudia budú mať naďalej radi konzoly. To, že môžu vlastniť konzolu v obývačke, stiahnuť si hru a hrať ju. Mám rád konzoly – streamovanie je iba ďalšou možnosťou, ako otvoriť hranie ďalším ľuďom.“
„Nie je to tak, že jedno škodí druhému. Je to skôr stúpajúca vlna a je to skvelé miesto, kde máte rôzne možnosti hrať hry. Stále je tu PC a v budúcnosti čakáme ďalšie spôsoby hrania.“
Podľa Bhardwaja je streamovanie „skvelou alternatívou“ ku konzolám a nie ich náhradou.
„Sú rôzne dôvody, prečo ľudia nechcú kupovať dedikovaný hardvér; dostupnosť, cena alebo prípadne hráč vlastní iné platformy a nechce investovať do ďalšej. Pre nás je to teda o prístupnosti a voľbe.“
Faktom je, že Microsoft nemá dôvod opúšťať konzolový biznis. Series X/S konzoly sú najrýchlejšie predávanými Xbox konzolami v histórii a dopyt po dedikovanom Xbox hardvéri teda zjavne existuje. Navyše, Microsoft používa na herné streamovanie rovnaký hardvér, aký sa nachádza v konzolách Xbox Series X a preto keď bude v budúcnosti pripravovať novú generáciu hardvéru do dátových centier pre Xbox herné streamovanie, tak vlastne bude zároveň vytvárať aj novú konzolovú generáciu.