Žiaden Unity a ani Unreal.
Rusko sa pokračujúcou inváziou Ukrajiny zahnalo samé zahnalo do kúta a sankcie, ktoré sa na nich postupne valia sa začínajú prejavovať v mnohých oblastiach priemyslu. A samozrejme, týka sa aj herného priemyslu.
Vývojári v Rusku začínajú biť na poplach – boja sa totiž, že kvôli sankciám voči Rusku stratia prístup k populárnym enginom akými sú Unreal Engine 5 či Unity Engine. Preto žiadajú vládu, aby im zafinancovala vývoj vlastného „ruského“ enginu, ktorý by sa následne používal naprieč hernými štúdiami v krajine.
Podľa Komersantu sa Ministerstvo digitálneho vývoja a zástupcovia Dumy stretli s ruskými vývojármi, aby s nimi prejednali možnosť vývoja domáceho herného enginu a taktiež aj možnosť alokovania štátnych peňazí na tento účel. Prvé rozhovory o tejto možnosti sa začali v máji a rozhovory s vývojármi následne potvrdili predstavitelia vlády a podľa ich slov by tento projekt mal mať na starosti Maxim Parszyn.
Zástupca Dumy Anton Gorelkin prezradil, že je potrebné zablokovať prístup k Unreal Enginu v krajine a označil potrebu vlastného enginu ako „dôležitú a urgentnú.“ Faktom však je, že vývoj vlastného enginu by stál miliardy rubľov, ktoré by musela poskytnúť vláda v Rusku. Ďalšou komplikáciou je fakt, že tento engine by musel byť vytvorený úplne od základov, čo by bol pre domácich vývojárov, ktorí používajú Unity či Unreal celkom nepríjemný šok, nakoľko by sa museli vzdať jednoduchosti používania týchto enginov v prospech nového enginu, ktorý by navyše bol s veľkou pravdepodobnosťou veľmi limitovaný. Nehovoriac o tom, že vývoj takéhoto enginu by trval niekoľko rokov a kompatibilita s assetmi by asi nebola bohvieaká.
Ďalším masívnym problémom je fakt, že pri snahe o vývoj vlastného enginu by muselo Rusko presvedčiť výrobcov grafických kariet ako Intel, AMD a Nvidia, aby tento engine bol v budúcnosti podporovaný, čo je v súčasnosti asi veľmi naivná predstava, nakoľko všetky tri spoločnosti po invázii prerušili svoje fungovanie a predaj svojich produktov v krajine.