Vo Francúzsku začína horieť.
Že v Ubisofte nie je všetko s kostolným poriadkom, to sa už tušilo. Neustále špekulácie o tom, že Ubisoft sa stane „obeťou“ akvizície, projekty, ktoré sú doslova vo vývojárskom pekle a séria neúspešných hier a ohlásení. A k tomu všetkému si musíme prirátať fakt, že ekonomika na tom nie je v súčasnosti ideálne.
Finančné výsledky síce žiadnu katastrofu nepredpovedajú, no k tomu sa dostaneme. Tržby vydavateľstva dosiahli za prvý kvartál finančného roka 2023 výšku 318,2 milióna €, čo je medziročný pokles o 9,8%. Ide však o nižší pokles ako predpovedal samotný Ubisoft. Za tento úspech vďačí Ubisoft hlavne výkonom Assassin’s Creed a Rainbow Six značiek. Ubisoft taktiež skonštatoval, že hra Roller Champions je na tom komerčne lepšie ako neúspešná Battle Royale hra HyperScape.
Tu sa však dobré správy končia. Ubisoft totiž oficiálne oznámil zrušenie štyroch hier a na zozname zatratenia sa vyskytla Splinter Cell VR hra, Battle Royale hra Ghost Recon Frontline a dvojica ďalších neohlásených hier.

Prečítajte si tiež
Ubisoft zrušil Ghost Recon Frontline a ďalšie tri hry
Hra Avatar: Frontiers of Pandora bola zas odložená a príde až na budúci finančný rok.
Problémom je však to, prečo Ubisoft zrušil štvoricu hier. Francúzske vydavateľstvo totiž prechádza do režimu „iba to, čo je nutné,“ čo potvrdil šéf vydavateľstva Yves Guillemot v internom e-maili: „Rozhodli sme sa zastaviť vývoj týchto hier, aby sme náš talent sústredili na projekty, ktoré majú vyššiu prioritu.“
„V súčasnom ekonomickom kontexte musíme pozorne a strategicky manažovať naše investície. Preto musíme uspieť v limitovaní našich výdavkov na tie oblasti, ktoré sú kľúčové, musíme spochybňovať naše návyky a pokúsiť sa znovuobjaviť samých seba, aby sme získali v oblastiach výdavkov, agility a efektívnosti.“
Problém zažívajú viaceré Ubisoft projekty. Známy je prípad neustále odkladanej pirátskej hry Skull & Bones či stále polomŕtvej hry Beyond Good and Evil 2. Hra Ghost Recon Frontline bola odsúdená na zánik už pri kritizovanom predstavení a tak jediným veľkým vydaním spoločnosti sa v súčasnosti javí Mario + Rabbids hra.
Problémy zažíva aj hra Avatar: Frontiers of Pandora. Podľa zdrojov Kotaku vývojári nestíhajú plniť časové požiadavky manažmentu na vytvorenie hry a preto Ubisoft odobral minimálne jedného skúseného producenta z iného projektu, aby sa hra stihla dokončiť v rozumnom čase.
Záchranou však vyzerá byť séria Assassin’s Creed. Ako obyčajne. Podľa zdrojov Kotaku a Bloomberg má Ubisoft vo vývoji dvojicu Assassin’s Creed hier. Prvá má označenie Rift a má ísť o menší projekt odohrávajúci sa (údajne) v Bagdade, pričom hlavnou postavou je Basim. Druhou hrou je Assassin’s Creed Infinity čo je vlastne live service platforma, ktorá bude obsahovať hneď niekoľko menších či väčších projektov, ktoré budú navzájom prepojené. A jedným z projektov vrámci Infinity bude hra s označením Project Red a údajne bude zasadená do Ázie (hovorí sa o Japonsku).
Ani táto slávna séria však nemusí stačiť. Podľa zdrojov Kotaku trpia Ubisoft štúdiá nízkymi platmi, menším počtom najímaní nových vývojárov a zmrazením rozpočtov na viacero projektov. Ubisoft sa teda podľa všetkého pripravuje na ekonomickú recesiu. Keď si k tomu prirátame fakt, že masa skúsených vývojárov Ubisoftu odchádza zo spoločnosti na pravidelnej báze, tak to určite nevyzerá ružovo.
Ubisoft plánuje na 10. septembra prezentáciu Ubisoft Forward v ktorej nás snáď presvedčí o opaku.