V prípade, že sa akvizícia dokončí.
Plánovaná akvizícia Activision Blizzard spoločnosťou Microsoft dostala menší zádrheľ. Britská organizácia The Competition and Markets Authority totiž odporúča rozšíriť vyšetrovanie tejto akvizície a to z obáv, že táto akvizícia môže „poškodiť rivalov.“ Viac však v samostatnom článku.
Microsoft a Activision Blizzard tak majú v súčasnosti čas do 8. septembra na to, aby reagovali na tieto výhrady CMA čo šéf Xboxu Phil Spencer spravil takmer okamžite blogovým príspevkom na oficiálnych stránkach Microsoftu. V ňom „utrúsil“ zopár vyhlásení, ktoré budú zaujímať aj bežných hráčov.
V prvom rade Spencer potvrdil to, čo sme už tušili – že po prípadnom schválení akvizície poputujú všetky Activision Blizzard hry vrátane Call of Duty, Diablo či Overwatch (aj keď v tomto prípade to je irelevantné, nakoľko Overwatch 2 je free-to-play) do predplatenej služby Xbox Game Pass.
We’re on a journey to put the fantastic creations of developers into the hands of players around the world, no matter where they play. https://t.co/Q5Pyvos2Uf
— Phil Spencer (@XboxP3) September 1, 2022
Spencer taktiež znovu zopakoval fakt, že Call of Duty séria ostane na konzolách PlayStation a to v rovnaký deň vydania, ako na Xbox konzolách, pričom ako príklad poukázal na sériu Minecraft, kde je štandardom, že nové spin-offy v sérii sú vydávané na všetkých platformách v deň vydania – stalo sa tak pri Minecraft Dungeons a plánuje sa tak udiať aj pri vydaní Minecraft Legends.
Spencer poukázal na fakt, že Activision Blizzard prináša schopnosti, ktoré bude Microsoft potrebovať pri adaptácii na budúcnosť herného biznisu, ktorá bude podľa neho do veľkej miery stáť na cloude a streamovanom hraní cez ktorékoľvek zariadenie.
„Budeme pokračovať v konverzáciách s regulačnými orgánmi v duchu transparentnosti a otvorenosti zatiaľ čo oni vyhodnocujú akvizíciu. Rešpektujeme a vítame ťažké otázky, ktoré sú kladené. Herný priemysel dneška je veľký a dynamický. Lídri priemyslu vrátane Tencentu či Sony pokračujú v expandovaní svojich knižníc hier a taktiež aj ďalších značiek a sérií, ktoré si užívajú hráči kdekoľvek. Veríme, že vyhodnotenie ukáže, že spojenie Microsoftu a Activision Blizzard bude v prospech hráčov a herného priemyslu.“