Svetlé zajtrajšky.
CD Projekt RED zažil vydaním hry Cyberpunk 2077 tvrdú lekciu. O tom, že nie je možné spoliehať sa na jeden vyvíjaný produkt, ktorý stojí stovky miliónov dolárov. O tom, že niekedy je lepšie hru odložiť a o tom, že transparentnosť je dôležitá.
Cyberpunk 2077 totiž zlyhal (pri vydaní) hlavne kvôli katastrofickým verziám pre konzoly Xbox One a PlayStation 4. Aj napriek tomu, že štúdio sa zastrájalo, že verzie boli testované, tak buď predstavitelia zavádzali, alebo netestovali dostatočne. Každému, kto na týchto konzolách strávil v Night City 10 minút bolo jasné, že toto nie je ideálne.
A štúdio sa poučilo. Technologický šéf štúdia Pawel Zawodny totiž v novom videu prezradil, že CD Projekt RED pristúpi k vývoju svojich ďalších hier inak. Štúdio sa chce vyhnúť „priepastiam“ minulosti a byť viac proaktívne. V praxi by to malo znamenať že hra sa bude v priebehu vývoja testovať na každej platforme a nebude sa tak sústreďovať výhradne na PC verziu s následným portom na konzoly. Týmto by malo štúdio „eliminovať veľké riziko na ktoré naráža vývoj hier v súvislosti so stabilitou a výkonom na všetkých cieľových platformách.“
Zároveň chce CDPR zaviesť lepšie inžinierske a programátorské praktiky s pravidlom „vždy funkčná hra.“ To by malo v praxi znamenať, že štúdio chce mať od začiatku v hre funkčné základné herné systémy a tie počas vývoja vylepšovať iteráciou. Cyberpunk 2077 totiž z časti zlyhal aj preto, lebo nová verzia RED Engine bola vyvíjaná spolu so samotnou hrou a mnoho systémov tak nefungovalo počas dlhej doby vývoja.
To, ako sa tieto zmeny pretavia v herný produkt uvidíme pravdepodobne až o niekoľko rokov, kedy by sme sa mali dočkať novej Zaklínač hry.
Prečítajte si tiež