Ako informuje Eurogamer, vedúci vývoja Pro Evolution Soccer Shinji Enomoto presadzuje v Konami tvrdú disciplínu a perfekcionizmus. Tvrdí, že hra rozhodne nie je dokonalá a nikdy ani nebude.
"Našou ultimátnou cieľovou stanicou je sprostredkovanie všetkých tých vecí, ktoré môžete vidieť v ozajstnom futbale prostredníctvom videohry" povedal Enomoto prezidentovi Nintenda Satoru Iwatovi. "Naším ultimátnym cieľom je vyjadriť v hre všetko, čo sa odohráva na štadióne nielen počas zápasu."
Na otázku, ktorý aspekt futbalu už PES tím zvládol dokonale, Enomoto odpovedal negatívne. "Žiaden. Aj keď už na futbalových hrách pracujeme cez desať rokov, nemám pocit, že by sme boli blízko zachyteniu reálneho futbalu," povedal a upriamil pozornosť najmä na problém s umelou inteligenciou. "Umelá inteligencia PC je stále ďaleko od ideálu vo všetkých súčasných videohrách."
Enomoto ďalej tvrdí, že jeho tímu sa nikdy nepodarí vyprodukovať perfektnú futbalovú hru, pretože šport sa neustále mení. To však neznamená, že sa Konami nebude dôkladne snažiť čo najviac. "V prvom rade, chlapci z produkcie pozerajú všelijaké zápasy, najmä európske, mnohokrát znovu a znovu. Pokiaľ nepochopíme, z akých činností sa skladá futbal samotný, tak ich nemôžeme preniesť do hry."
Vtipne vyznieva perfekcionizmus z pohľadu, ako sa v sérii tvoria animácie hráčov z motion capturingu. "Najprv sme chceli požiadať o pomoc hráčov a profesionálov z J. League (japonská futbalová liga), ale nemôžeme ich nechať robiť všetky tie veci znovu a znovu, pretože sú príliš nebezpečné," hovorí Enomoto a dodáva: "Napríklad brankári sa musia hádzať znovu a znovu dlhé hodiny a to je pre profesionála nebezpečné, pretože sa môže zraniť."
zdroj: vg247.com