Všadeprítomný strach.
Vývojárske štúdio EA Motive zverejnilo nové zaujímavé informácie o chystanom remaku kultovej hororovej hry Dead Space. Oproti pôvodnej hre totiž tento remake neprináša iba vizuálne zlepšenia, ale aj nové funkcie hrateľnosti a jedna z nich má veľký potenciál.
Táto funkcia dostala názov Intensity Director a jeho úlohou je zabezpečiť, aby boli hráči „na špičkách“ počas celého hrania hry. Režisér hry Eric Baptizat vysvetlil, že táto funkcia zabezpečuje, že vývojári môžu „riadiť level stresu pre hráčov a zabezpečiť tak, aby sa vždy niečo dialo.“
Systém funguje tak, že vyhodnocuje šikovnosť hráča počas hrania a následne sa snaží upraviť dianie v hre tak, aby ju urobil ešte strašidelnejšou. Ide o podobný systém ako Director v sérii Left 4 Dead, no v remaku Dead Space je posunutý ešte ďalej, pretože Intensity Director nebude mať na starosti iba umiestnenie, príchod a počty nepriateľov, ale aj hmlu a paru v hernom prostredí, audio stránku hry a dokonca aj nasvietenie.
Vývojári uviedli príklad v ktorom hráč vstúpi do miestnosti v ktorej sa ozývajú iba nejaké zvuky, no nič sa nedeje: „Ale potom môžete vojsť do inej miestnosti,“ hovorí hlavný dizajnér levelov Steven Ciciola, „a zrazu sa z ventilácie na stene vynorí Slasher, zhasnú svetlá, v prostredí je hmla a všetko je oveľa intenzívnejšie. Ale potom dáme hráčovi prestávku. Pretože v podstate sledujeme úrovne napätia, aby sme sa uistili, že to nie sú len udalosti s vysokou intenzitou, ktoré sa opakujú jedna za druhou. Pretože to by bolo emocionálne vyčerpávajúce; človek by si povedal: „Už to nevydržím.“
„Najviac ma prekvapilo, že som nečakal, že to bude fungovať tak dobre a tak rýchlo! Viete, keď pozeráte horor, všetko je načasované na nanosekundy. Všetko je tak starostlivo naplánované a zinscenované; bolo to ako, ako to môžeme vôbec reprodukovať pomocou dynamického generátora? To nie je možné! Ale ukázalo sa, že sme skutočne dokázali dosiahnuť rovnaký pocit,“ dodal hlavný softvérový vývojár David Vincent.
Remake Dead Space príde na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5 27. januára.