Po hodoch bolenie brucha.
Web GamesIndustry.biz nám priniesol svoje tradičné zhrnutie herného priemyslu z hľadiska biznisu za rok 2022. A určite nejde o tak krásne čítanie, ako po minulé roky. Priemysel sa totiž v tomto roku prepadol do recesie za čo môžu do určitej miery početné odklady, no taktiež aj vysoká inflácia, ktorá nútila hráčov šetriť na niektorých aspektoch svojho (herného) života a v neposlednom rade aj fakt, že pandemické opatrenia sa vo väčšine krajín skončili.
Dáta pochádzajú z relevantných zdrojov od Newzoo, cez Sensor Tower (dáta zo smartfónov), GfK (UK), NPD Group (US), Famitsu (Japonsko), atď. Viac v infografike nižšie, no základné informácie si prezradíme ešte predtým.
Podľa Newzoo boli tržby videoherného priemyslu v roku 2022 na úrovni 184,4 miliardy dolárov, čo je pokles o 4,3% medziročne. Pokles zaznamenali hry na smartfónoch a konzolách a jediným rastovým segmentom bol PC trh.
Ešte výraznejšie poklesol predaj krabicových hier, ktorý dosiahol úroveň „iba“ 10,7 miliardy dolárov (10,1% pokles). Krabicové verzie hier si z hľadiska podielu pripísali iba 5,8% podiel. Na PC majú krabicové verzie iba 2% podiel a na konzolách si držia 28% podiel.
Najpredávanejšími hrami v 2022 sa stali FIFA 23 (UK), Splatoon 3 (Japonsko) a Call of Duty: Modern Warfare II (USA).
Najviac hier z veľkých vydavateľstiev vydalo v roku 2022 Nintendo (10) za ktorým nasledovalo vydavateľstvo Take-Two (9).
Najväčšie tržby na smartfónoch utŕžil za rok 2022 Tencent (6,8 miliardy) nasledovaný vydavateľstvom Activision Blizzard (2,5 miliardy). Najväčším trhom pre smartfónové hry je USA (20,8 miliardy dolárov).
Najviac sa v herných médiách písalo o hre Elden Ring a z herných spoločností si prvenstvo odnieslo Nintendo.