Zápas sa vyostruje.
Britský regulačný orgán CMA po minulotýždňovom varovaní smerovaným spoločnostiam Microsoft a Activision Blizzard kvôli plánovanej akvizícii vydavateľa Call of Duty zverejnil ďalšie dokumenty zo svojho vyšetrovania v druhej fáze. A tie Microsoftu určite nepomohli.
CMA totiž počas prešetrovania vypočulo šesť spoločností v hernom priemysle v období od októbra 2022 do januára 2023. A až tri zo šiestich skonštatovali, že táto akvizícia by mala negatívny dopad na herný priemysel aj keď je potrebné dodať, že jednou z nich je na 99,9% spoločnosť Sony, ktorá kladie najväčší odpor.
Dve tretiny vypočúvaných sa zhodlo na tom, že na vybudovanie atraktívnej platformy je potrebný kvalitný first-party aj third-party obsah. Jedna tretina vypočutých zas potvrdila, že Call of Duty je unikátnou sériou, ktorá veľmi vplýva na výber konzol a to vďaka rýchlym vývojárskym cyklom a veľkému publiku.
Jedna tretina vypočúvaných poukázala na akvizíciu Bethesdy ako na dôkaz, že cieľom Microsoftu je zabezpečiť exkluzivitu obsahu Activision Blizzard po akvizícii. Jedna tretina vypočúvaných tvrdí, že Microsoft je už teraz dominantný v oblasti herných predplatených služieb a táto akvizícia by túto dominanciu ešte prehĺbila. Väčšina však vidí herné streamovanie ako rozvíjajúci sa trh, ktorý čelí veľkým prekážkam pred masovou adopciou konzumentami.
Všetci okrem jedného vypočutého potvrdili, že na vytvorenie úspešnej streamovacej služby je potrebný AAA herný obsah, ktorý by Microsoft touto akvizíciou mohol získať.
Dve tretiny opýtaných vyjadrili svoje obavy smerované na fakt, že Microsoft v súčasnosti disponuje kombináciou operačného systému (Windows), cloud infraštruktúry (Azure), konzoly (Xbox), predplatenej služby (Xbox Game Pass) a dopadu na tieto trhy po dokončení akvizície.
Dve opýtané strany nemajú voči akvizícii žiadne výhrady. Naopak tri spoločnosti sa vyjadrili, že táto akvizícia by mala negatívny dopad na herný priemysel v oblastiach exkluzivity Activision Blizzard hier, predplatených služieb a streamovacích služieb a posledná vypočúvaná spoločnosť skonštatovala, že je priskoro špekulovať nad dopadom akvizície.
Aj keď je zrejmé, že jedným zo sťažovateľov je Sony, tak identitu ostatných dvoch nie je až také komplikované uhádnuť a pravdepodobne ide o spoločnosti Google a Nvidia. Google má s akvizíciou problém primárne preto, že infraštruktúra Activision Blizzard funguje na Google Cloud a Google by po akvizícii pravdepodobne stratil zákazníka a Nvidia chce zas vyjednať pridanie Activision Blizzard hier do svojej streamovacej službe GeForce Now.