Opravy však prichádzajú.
PC port The Last of Us: Part I očividne nevyšiel podľa predstáv štúdia Naughty Dog. Výsledkom ich snahy je totiž brutálne nenažraný (z pohľadu nárokov na hardvér) produkt, plný technických problémov, ktorí hráči zvozili pod čiernu zem čo je v jasnom rozpore s reputáciu štúdia.
A taktiež ide aj o najhoršie hodnotený produkt štúdia Naughty Dog. Štúdio, respektíve Sony odmietlo poskytnúť kópie na recenziu hry pred vydaním a preto recenzie vychádzajú postupne, no už teraz má The Last of Us: Part I na PC priemer na Metacritc 61/100. Netreba asi pripomínať, že štúdio na takéto čísla zvyknuté nie je. A aj keď recenzie chvália hru samotnú, tak faktom zostáva, že na to, aby sa k tejto kvalite dostali sa musia obrniť obrovskou trpezlivosťou. Hráči sú ešte viac nemilosrdný a hra má na Metacritic hráčsky priemer 1,7/100.
Či už Naughty Dog poznalo komplexnosť problémov PC portu je v súčasnosti irelevantné. Pozitívne je však aspoň to, že štúdio priznalo problémy PC verzie a pustilo sa do opráv. Štúdio sa na sociálnych sieťach ospravedlnilo za stav PC verzie: „Vieme, že niektorí z vás nezažili kvalitu Naughty Dog, akú ste očakávali. Náš tím usilovne pracuje na vyriešení problémov, ktoré momentálne niektorým z vás bránia v tom, aby ste si hru mohli vyskúšať, aby sme zabezpečili, že dosiahne úroveň kvality, ktorú očakávate a ktorú si zaslúžite.“
„Oprava riešiaca trhanie pri pohybe kamery ovládanej myšou, niektoré pády a ďalšie problémy pre hru The Last of Us Part I na PC je naplánovaná na utorok. Väčšia oprava s ďalšími opravami bude nasadená neskôr v priebehu týždňa. Hráčom tiež odporúčame, aby sa uistili, že používajú najnovšie grafické ovládače Nvidia, AMD a Intel. Náš tím a naši oddaní partneri zo spoločnosti Iron Galaxy budú naďalej skúmať a riešiť známe problémy, aby sme vám poskytli skvelý zážitok z hry The Last of Us Part I, ktorý očakávate.“
Paradoxom je, že štúdio odložilo dátum vydania PC portu z 3. marca na 28. marca „aby zaistilo vydanie PC debutu v čo možno najlepšom stave.“ Ide totiž o prvý PC port na ktorom pracovalo priamo štúdio Naughty Dog – port Uncharted: Legacy of Thieves Edition malo totiž výlučne na starosti Iron Galaxy. Ani tieto týždne navyše však zjavne nepomohli a hra sa už teraz v rebríčku hrávanosti na Steame prepadáva.