A rastie a rastie.
Vývoj AAA hier nie je určite lacná záležitosť a ak chcete hráčom dodať prepracovanú hru s desiatkami hodín obsahu a skvelým príbehom s nádherným vizuálom, tak počiatočná investícia je veľká. Hlavne keď vyvíjate hry v oblasti, ktorá je najdrahšou na život.
Svoje o tom asi vie Sony. Šéf PlayStation Indies a bývalý šéf SIE Worldwide Studios Šuhei Jošida totiž v rozhovore pre The Guardian prezradil, že vývoj minuloročnej hry God of War Ragnarök stál Sony viac ako 200 miliónov dolárov. Jošida chcel touto informáciou poukázať na realitu rastúcich nákladov na vývoj AAA hier. Prezradil totiž, že pred desiatimi rokmi stál vývoj God of War 3 44 miliónov dolárov. A God of War 3 patril v čase vývoja patrila taktiež k najnákladnejším hrám a fakt, že vývoj God of War Ragnarök stál 5-násobok rozpočtu God of War 3 hovorí sám za seba. Tak či ta, vzhľadom na to, že hra prekonala počas prvých troch mesiacov 11 miliónov predaných kópií, tak nepochybujeme, že Sony sa už investícia vrátila.
Iba pre porovnanie, rozpočet Cyberpunk 2077 bol na úrovni 174 miliónov dolárov (bez marketingu), no Cyberpunk 2077 mal výhodu v podobe vývoja v Poľsku, ktorý je oveľa menej nákladný, ako vývoj v Kalifornii.
Zaujímavé však je, že vývoj Horizon Forbidden West od Guerrilla Games stál 118 miliónov dolárov a to napriek podobnej dĺžke vývoja. Vývoj Saints Row, ktorý nedopadol bohvieako zas presiahol 100 miliónov dolárov.
Prečítajte si tiež