Do finálneho produktu sa však nedostali.
Je vždy fascinujúce sledovať, koľko herného materiálu pri AAA hrách ostáva „v strižni“ a to platí aj pri hre Hogwarts Legacy. Aj keď výsledný produkt sa predáva skvelo a získaval vysoké hodnotenia, tak datamineri objavili, že hra mala toho obsahovať oveľa viac.
Youtuber GrandTheftDiamonds totiž preskúmal súbory s hrou a zistil, že Hogwarts Legacy istý čas rátal so systémom morálky, reputácie a plánoval sa aj systém udeľovania fakultných bodov, ktorý je známy z kníh a filmov. Práve na udeľovanie fakultných bodov boli naviazané činy hráča – takže ak ste napríklad použili Neodpustiteľné Kliatby, tak ste prišli o 100 bodov. Imperius vás zas stál 50 bodov. Naopak, ak ste sa zúčastnili vyučovania, tak ste získali 10 bodov. Ak ste však počas hodiny zaspali, tak to boli body dole.
Vrámci tohto systému ste mohli okrem iného aj šikanovať ostatných žiakov (taktiež body dole), čo by Hogwarts Legacy viac priblížilo hre Bully.
Ďalším systémom, ktorý sa našiel v súboroch hry je systém reputácie. Ten obsahoval niekoľko parametrov, ako napríklad Nenávidieť, Nemať rád, Ľahostajný, Známy, Srdečný, Priateľský a nakoniec Spoločník. To naznačuje, že hra istý čas plánovala mať systém, ktorý by tvoril váš vzťah s inými NPC postavami na štýl Fallout či Dragon Age.
Neprítomnosť systémov vývojári vysvetlili pred vydaním takto: „Bolo pre nás dôležité dať hráčom, ktorí sa chceli stať temnou čarodejnicou alebo čarodejníkom, príležitosť,“ povedala vtedy hlavná dizajnérka Kelly Murphy. „Toto je konečné stelesnenie hrania rolí: umožniť hráčovi byť zlým. Okrem toho to bolo dôležité, pretože to vychádza z miesta, ktoré tvorcovia hry neodsudzujú. Ak chcete byť zlí, buďte zlí.“ Je teda jasné, že cieľom vývojárov pri finálnej hre nebolo viazať vaše skutky na vývoj príbehu a postáv v ňom.
Nakoľko sa však už špekuluje o tom, že sa možno dočkáme dvojky, tak Avalanche Software možno oživí systémy zakopané v súboroch jednotky a pokúsi sa o ich implementáciu do hry.
Prečítajte si tiež