Okrem herného aj biznis aktualizácia.
Po včerajšom Xbox Games Showcase sme sa dočkali aj aktualizácie biznisu Xbox platformy, ktorá už tradične neprináša toľko vzrušenia, no poskytuje zaujímavé informácie na pozadí platformy. A to platí aj tento rok.
Okrem rekapitulácie ohlásení z Xbox Games Showcase sme sa dozvedeli, že Xbox biznis z hľadiska tržieb predstavuje dvojnásobok toho, čím bol Xbox biznis v generácii Xbox 360. Veľkou oblasťou rastu je PC segment, ktorý medziročne narástol o masívnych 46% a Game Pass vygeneroval za posledné tri mesiace tržby vo výške takmer 1 miliardy. Microsoft sa opäť zaviazal na budovanie ekosystému naprieč konzolami, PC a herným streamovaním.
Dozvedeli sme sa, že počas posledných piatich rokov vydali Xbox Game Studios a Bethesda 10 hier, ktoré presiahli viac ako 10 miliónov hráčov a celkovo majú first-party hry Microsoftu 150 miliónov hráčov mesačne. Spoločnosť sa zaviazala k budovaniu diverzifikovaného zoznamu first-party hier, čo sme mohli vidieť aj počas Game Showcase vďaka hrám ako Fable, Clockwork Revolution či Senua’s Saga: Hellblade 2. Šéf Xbox Game Studios Matt Booty prezradil, že už majú nastavený cieľ vydania minimálne jednej first-party hry za tri mesiace čo je cesta, ktorá započne vydaním Starfield v septembri a hrou Forza Motorsport v októbri a bude pokračovať v roku 2024 vydaním hier Towerborne, Avowed či Hellblade 2.
Xbox’s bright future – and how we’ll get there: https://t.co/D5fyUSuMlR #XboxShowcase
— Xbox Wire (@XboxWire) June 11, 2023
Microsoft nezabúda ani na indie cez ID@Xbox program čo ukázal vďaka hre Dungeons of Hinterberg. Celkovo ID@Xbox program vyplatil 4 miliardy dolárov počas svojej existencie viac ako 5000 tvorcom hier.
Spoločnosť taktiež zopakovala, že zlepší dodávky Xbox Series X konzol a znovu ukázala 1TB verziu čiernej Xbox Series S konzoly.
Posledným „väčším“ ohlásením je rozširovanie podpory konkurenčných streamovacích služieb. Hráči tak už budú môcť čoskoro cez GeForce Now hrať hry vrámci katalógu PC Game Pass.