Nakoľko to asi zrejmé nebolo.
Aj keď hviezdou úvodného traileru na novú hru od štúdia Compulsion Games (We Happy Few) bol vizuálny štýl, tak povaha traileru bohužiaľ neukázala, čo za hru vlastne môžeme čakať. Našťastie nám to však objasnili režisér hry David Sears a producent James Lewis.
South of Midnight je akčnou adventúrou z pohľadu tretej osoby s dôrazom na príbeh. Hra sa odohráva vo fiktívnej verzii USA, konkrétne južnej časti tejto krajiny: „Hoci sa hra odohráva vo verzii moderného sveta, prostredie, ktorým budete prechádzať, bude takmer výlučne vidiecke a bude odrážať miesta medzi veľkými mestskými oblasťami a pocit zázraku a nebezpečenstva, ktorý sa v nich môže skrývať,“ píše sa v Xbox Wire blogu.
Vývojári priradili tejto hre štýl „magického realizmu,“ ktorý kombinuje zasadenie do reálneho sveta v kombinácii s nadprirodzenými prvkami mágie: „Je to povolenie skutočne umiestniť mágiu do moderného sveta a mať v ňom bytosti, ktoré sú jednoducho akceptované. Nebudeme vám v hre poskytovať informačný výpis, a to je v duchu magického realizmu, však? Vysvetlíme vám to natoľko, že to jednoducho prijmete.“
Hlavnou postavou je Hazel, ktorá sa vydá na quest opraviť „pokazený“ svet a to tým, že porazí mýtické príšery, ktoré sú založené na folklóre z tohto regiónu: „Hra je voľne inšpirovaná mojím putovaním po zabudnutých farmách a opustených miestach v Mississippi,“ vysvetľuje Sears. „Našiel som artefakty z čias občianskej vojny, krízy aj modernejších podivností. Napríklad strom s pribitými hlavami bábik. Prečo to bolo uprostred ničoho? Niekto si dal tú námahu, aby všetky tie hlavy bábik vyviezol doprostred lesa a potom ich pribil na tento strom. Takéto veci môžete očakávať od nášho sveta v South of Midnight. Je založený na skutočnom svete – ale niekedy si myslím, že skutočný svet je v skutočnosti čudnejší, než by sme si chceli myslieť.“
Mágia, ktorú Hazel používa sa volá Weaving a používa sa nie len na boj, ale aj na putovanie svetom: „V podstate beriete vlákna, z ktorých sa skladá vesmír, a tkáte ich alebo spriadate do užitočných foriem, ktoré môže hráč používať.“
Okrem vizuálu kladú vývojári veľký dôraz aj na hudbu: „Náš skladateľ, podobne ako umelecký riaditeľ, má jednotný koncept pre kľúčové miesta v hre. Napísali sme a zahrali koncepčné skladby, ktoré predstavujú jednotlivé kráľovstvá tvorov v hre. V skutočnosti som bol veľmi zaneprázdnený písaním vražedných balád a naozaj smutných uspávaniek a všetkých možných vecí na podporu tohto úsilia. Hudba je pre nás hnacou silou. A je to ozvena toho, čo robíme s magickým systémom – hudobnosť, ktorá sa podieľa na prechádzaní a boji, je celkom zjavná.“
Hra nebude tradičným otvoreným svetom, ale namiesto toho poskytne niečo, čo by sa dalo označiť ako „široký linárny dizajn“ na štýl hier ako napríklad God of War. To znamená, že aj keď hra vás vedie z bodu A do bodu B a do jednotlivých oblastí sa pozriete v poradí, ktoré určí hra, tak tieto oblasti sú dostatočne veľké, aby umožnili zmysluplné preskúmavanie sveta.
South of Midnight zatiaľ nemá stanovený dátum vydania, no hru uvidíme na Xbox Series X/S a PC a v predplatenej službe Xbox Game Pass.