Sila Obsidianu.
Po troch rokoch od formálneho ohlásenia hry Avowed sme sa konečne dočkali poriadnej aktualizácie, vrátane záberov z hrania a ohlásenia, že hra príde v roku 2024 na Xbox Series X/S a PC. Okrem toho nám však vývojári priblížili históriu vývoja a to, čo môžeme od hry očakávať.
Šéf Obsidianu Feargus Urquhart pre PC Gamer potvrdil, že pôvodný návrh Obsidianu smerom k Microsoftu znel „naša verzia Skyrimu.“ V súčasnosti však hra Skyrim nepripomína ani zďaleka: „Myslím, že postupom času, ako sme na hre pracovali, Bethesda vytvorila úžasný Skyrim. Mojang robí úžasný Minecraft a Turn10 robí úžasné závodné hry,“ hovorí Urquhart a odkazuje na niekoľko sesterských štúdií Obsidianu v Microsofte. „My robíme naše úžasné RPG, však?“
Preto sa štúdio rozhodlo nesnažiť sa nasledovať niekoho iného, ale nasledovať to, v čom je štúdio dobré. Preto sa Avowed nesústredí na absolútnu rozlohu sveta, ale namiesto toho sa sústredí na spoločníkov, RPG systémy a príbeh: „Mohli by sme vytvoriť otvorený svet s rozmermi 8 x 8 km a potom sa zaoberať všetkými dôsledkami, ktoré z toho vyplývajú – pretože to z hry robí iný štýl. Ale my chceme rozprávať uzavretejšie príbehy, ktoré môže hráč prežívať so svojimi spoločníkmi, a potom sa presúvať z jednej časti sveta do druhej. A ako som povedal, nakoniec sme to my.“
Režisérka hry Carrie Patel povedala: „Každý proces vývoja hry pre každý titul predstavuje reťaz nápadov, iterácií a vylepšovania. Niekedy si uvedomíte, že spôsob, akým staviate, celkom nezodpovedá zážitku, ktorý chcete vytvoriť. A tak si pri iterácii a vylepšovaní hovoríte: ‚No a ako vytvoríme zážitok, ktorý chceme poskytnúť hráčom, a najmä ako štúdio? Ako môžeme poskytnúť to, v čom sme naozaj dobrí?
„Myslím si, že Obsidian ako tvorca RPG skutočne žiari v tomto skutočne sugestívnom budovaní sveta, príbehoch, ktoré sa viac zameriavajú na hĺbku a šírku, a v skutočne premyslenom dizajne úloh, ktorý odmeňuje experimentovanie a prieskum hráčov – dáva im pocit vlastnej iniciatívy. A dáva im zmysluplný súbor možností, ako komunikovať so svetom a postavami. Keď sme sa pozerali na Avowed, ktorý budujeme, chceli sme sa uistiť, že naozaj napĺňame tieto silné stránky a vytvárame niečo, čo sa cíti ako pravé RPG Obsidianu.“
Ako je známe, Avowed sa odohráva vo svete Eora, ktorý vytvorila séria Pillars of Eternity, konkrétne na ostrov Living Lands. Teraz sa však presunieme do pohľadu prvej osoby. Hráči budú môcť používať meče a štíty, kúzla a dokonca aj strelné zbrane a vývojári potvrdili aj možnosť nasadiť na každú ruku samostatnú zbraň.
Hra príde na Xbox Series X/S, PC a do predplatného Xbox Game Pass.