Ikarus…
Po hodoch býva bolenie brucha. Asi o žiadnej hernej spoločnosti to neplatí viac ako o Embracer Group. Tá nedávno ohlásila, že sa jej nepodarilo dotiahnuť do konca kontrakt, ktorý by im priniesol 2 miliardy dolárov v najbližších rokoch a teraz prichádza dôsledok neriadenej a masívnej expanzie v posledných rokoch.
Vedenie totiž oznámilo, že Embracer Group čaká reštrukturalizácia a to v reči bežných ľudí znamená prepúšťanie a rušenie herných štúdií a projektov. A že je čo rušiť, o tom vypovedá najlepšie fakt, že spoločnosť má v súčasnosti 138 interných štúdií.
Spomalenie ekonomiky a viaceré biznis neúspechy však viažu vedeniu slučku okolo krku a tak je čas konať. Šéf Embracer Group Lars Wingerfors síce neprezradil akých tímov sa tieto redukcie budú týkať a ani to, koľko ľudí príde o prácu, no je zrejmé, že pôjde o poriadne škrty.
„V uplynulých rokoch spoločnosť Embracer výrazne investovala do akvizícií aj do stratégie zrýchleného organického rastu. Získali sme niektoré z popredných svetových zábavných IP a investovali sme do jedného z najväčších portfólií hier v celom odvetví. Dnes predstavený program nás v tomto roku premení z nášho súčasného režimu intenzívnych investícií na podnik s vysokým generovaním peňažných tokov.“
„Embracer v súčasnosti zamestnáva takmer 17 000 ľudí, a hoci do konca roka bude tento počet nižší, je príliš skoro na to, aby sme v tejto súvislosti poskytli presnú prognózu. Odchod talentovaných členov tímu je bolestivý. Naši ľudia tvoria podstatu spoločnosti Embracer. Chápem a rešpektujem, že mnohí z vás budú mať obavy o svoju vlastnú pozíciu a ja nemám odpovede na všetky otázky. Chcem, aby bolo jasné, že rozhodnutia o tomto programe sa neprijímali ľahko.
„Žiadam všetkých našich manažérov, aby viedli a konali so súcitom, rešpektom a čestne. V každej fáze a všade, kde to bude možné, sa budeme snažiť zabezpečiť, aby dotknutí členovia tímu dostali informácie ako prví. Tam, kde to bude možné, sa budeme snažiť poskytnúť našim kolegom možnosti prechodu na iné projekty. Tieto opatrenia budú okrem iného zahŕňať zatvorenie alebo odpredaj niektorých štúdií a ukončenie alebo pozastavenie niektorých prebiehajúcich projektov vývoja hier.
„Budú zahŕňať aj zníženie výdavkov na iné ako vývojové náklady, ako sú režijné a iné prevádzkové výdavky. Zníži sa počet vydavateľstiev tretích strán, budeme sa viac sústrediť na interné IP a zvýšime externé financovanie veľkorozpočtových hier.“
„Som hrdý na to, čo sme za posledné roky vybudovali, a mali by sme uznať, že nás čaká solídny rok s množstvom úžasných titulov, ako sú Remnant 2, Warhammer 40 000 Space Marine 2, Payday 3, Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged, Arizona Sunshine 2, Alone in the Dark, Homeworld 3 a mnoho ďalších.“