Rýchly proces vývoja sa už skončil.
Určite ste si všimli, že dĺžka herného vývoja sa poriadne zmenila. Zatiaľ čo počas Xbox360/PS3 generácie sme sa dočkali celých herných trilógií počas jednej generácie (Uncharted, Gears of War, BioShock, Mass Effect) a niektoré štúdiá dokázali chrliť AAA hry každý druhý rok, tak teraz je situácia úplne iná.
A šéf Xbox Game Studios Matt Booty priznal v rozhovore pre Axios, že inak to už ani nebude. Dlhé vývojové cykly pri hrách s vysokým rozpočtom sú niečo, na čo si musíme jednoducho zvyknúť a naznačil, že niektoré štúdiá budú radi, ak sa im podarí vydať viac ako jednu hru za dekádu. Napriek tomu sa na to hráči pozerajú s údivom.
„Myslím si, že priemysel a fanúšikovia boli trochu pozadu, pokiaľ ide o akýsi reset, aby pochopili, že vývoj hier už netrvá dva alebo tri roky. Trvá štyri, päť alebo šesť rokov.“ Booty to pripisuje komplexnosti dnešných hier a neustálemu zvyšovaniu nárokov zo strany hráčov a to nie len po technologickej stránke. Priznal však, že niektoré hry sa stále dá vytvoriť relatívne rýchlo, no to bude v budúcnosti doménou hlavne indie hier. Dôležité je však to, že podľa Bootyho nebolo natiahnutie herného vývoja v posledných rokoch len v dôsledku pandémie, ale ide o prirodzený dôsledok a niečo, čo je novou realitou.
Čo to však znamená pre Xbox? Tam už je Booty viac optimistický. Microsoftu sa totiž konečne začínajú ukazovať plody práce, ktorú začal hernými akvizíciami ešte v roku 2018 a počnúc vydaním hry Starfield nastane obrat v oblasti pravidelného vydávania first-party hier: „Minulý rok sme mali určité medzery, ale myslím si, že do roku 2023 sa nám to podarilo,“ povedal pre GamesIndustry.biz. „Mám veľmi dobrý pocit z vydania Hi-Fi Rush, máme tam Minecraft Legends, ktorému sa darí. Na konzoly naďalej prichádza hra Age of Empires. Ako sme dnes videli, veľmi sa tešíme na jeseň s Forza Motorsport a Starfield.“
„Ale keď sa dostaneme do roku 2024, naozaj sa to rozbehne. Máme Towerborne, máme Hellblade 2, Avowed, Flight Simulator 2024 a niektoré veci, o ktorých sme zatiaľ nehovorili.“ Booty následne zopakoval, že cieľom Microsoftu je mať jednu AAA hru každý kvartál.
Microsoft má momentálne ohlásených až 20 first-party projektov a taktiež aj niekoľko ďalších štúdií, ktorých nové projekty ešte ohlásené neboli ako napríklad The Coalition, id Software, Zenimax Online Studios, Arkane Lyon, Tango Gameworks či Double Fine.
Zoznam ohlásených first-party projektov Xboxu
- South of Midnight (Compulsion Games)
- Perfect Dark (The Initiative/Crystal Dynamics)
- Clockwork Revolution (inXile)
- Senua’s Saga: Hellblade II (Ninja Theory)
- Project Mara (Ninja Theory)
- Avowed (Obsidian)
- The Outer Worlds 2 (Obsidian)
- Fable (Playground Games)
- Everwild (Rare)
- Forza Motorsport (Turn 10)
- State of Decay 3 (Undead Labs)
- Age of Mythology: Retold (World’s Edge)
- Starfield (BGS)
- The Elder Scrolls VI (BGS)
- Indiana Jones (MachineGames)
- Ara: History Untold (Oxide Games)
- Projekt Kojima Productions
- Contraband (Avalanche)
- Towerborne (Stoic)
- Microsoft Flight Simulator 2024 (Asobo)