Smutný príbeh zo záhrobia.
Titanfall 2 má dnes už kultový status, no trojka je v nedohľadne. Respawn totiž zažilo masívny úspech s Battle Royale hrou Apex Legends a v súčasnosti má plné ruky práce so Star Wars FPS hrou a ďalšími projektmi.
Trojka však v útrobách štúdia existovala a to takmer celý rok. Prezradil to dnes už bývalý dizajnér štúdia Mohammad Alavi: „Vyšiel Titanfall 2, urobil to, čo urobil, a my sme si povedali: „Dobre, urobíme Titanfall 3.“ A na Titanfall 3 sme pracovali asi desať mesiacov, však? Naozaj vážne.“
„Mali sme preň novú technológiu, rozbehli sme viacero misií, mali sme prvú hrateľnú, ktorá bola na úrovni, že bude rovnako dobrá, ak nie lepšia ako to, čo sme mali predtým, však? Ale aby bolo jasné: postupne lepšie, nebolo to revolučné. A to je kľúčová vec, však? A mali sme z toho celkom slušný pocit, ale nie taký ako pri Titanfall 2, kde sme robili niečo revolučné, chápete, čo tým myslím?“
Problémy mal však multiplayerový tím, ktorí nevedel priniesť do trojky koncept, ktorý by hráčov udržal dlhšie a keď sa k tomu pridal aj úspech Battle Royale žánru, tak bolo rozhodnuté: „Tím pre multiplayer sa veľmi snažil opraviť multiplayer, pretože veľa ľudí ho miluje. Ľudia milujú multiplayer Titanfall 2. Ale ľudí, ktorí milujú multiplayer Titanfall 2, je veľmi malý počet. Takže sme sa to snažili napraviť. Snažili sme sa to napraviť z Titanfallu 1 na 2, snažili sme sa to napraviť z Titanfallu 2 na 3, tím pre viacerých hráčov jednoducho umieral. A potom vyšlo PUBG.“
Respawn sa tak následne rozhodol zrušiť Titanfall 3 v prospech Battle Royale hry, ktorou bol nakoniec Apex Legends: „Doslova sme zrušili Titanfall 3, pretože sme si povedali: „Môžeme urobiť túto hru a bude to Titanfall 2 plus trochu lepšia, alebo môžeme urobiť túto vec, ktorá je jednoznačne úžasná.
„A nechápte ma zle, vždy mi bude chýbať ďalší Titanfall. Milujem tú hru. Titanfall 2 je mojím najväčším úspechom, ale bolo to správne rozhodnutie. Je to šialený rez. Taký šialený strih, že EA o ňom nevedela ani ďalších šesť mesiacov, kým sme nemali hotový prototyp, ktorý sme im mohli ukázať!“