Potom však prišiel Activision Blizzard.
Kto kedy povedal, že súdne spory v hernom priemysle nie sú zábavné, však? Dokazuje to aj súčasný spor FTC a Microsoftu, ktorý okrem kvanta nových informácií a vyhlásení prináša to najdôležitejšie. Dokumenty. Haldu interných dokumentov spoločnosti Microsoft, ktoré ukazujú nie len na to, ktoré akvizície Microsoft spravil, ale aj tie, ktoré Microsoft spraviť chcel.
Tie totiž odhalili, že Microsoft plánoval tesne po ohlásení akvizície vydavateľstva Bethesda ponúknuť skúpenie akcií vydavateľstva SEGA, čo odhalil interný email, ktorý zaslal šéf Xboxu Phil Spencer vedeniu Microsoftu. Spencer v tomto emaili prezradil, že portfólio tohto vydavateľstva by prinieslo akceleráciu ich Game Pass stratégie na konzolách ale aj mimo konzol. Zaujímavé však je, že Spencer navrhoval kúpiť iba hernú časť spoločnosti Sega Sammy, ktorá podľa skúmania Microsoftu generovala ročné tržby vo výške 900 miliónov dolárov.
To však už štandardne nie je všetko. Microsoft mal totiž vytvorený aj tzv. Final Watchlist pre budúce akvizície, kde sa nachádzali štúdiá a spoločnosti ako Thunderful, Supergiant Games, Niantic, Playrix, Zynga a štúdiá Bungie, IO Interactive a spoločnosť Scopely. Šéf Xboxu Phil Spencer počas piatkového vypočúvania potvrdil, že Microsoft sa naozaj snažil kúpiť spoločnosť Zynga predtým, ako skončila v rukách Take-Two.
Bungie však nakoniec skončilo v rukách Sony a to tesne po tom, ako sa Microsoft rozhodol skočiť po oveľa väčšej rybe – vydavateľstve Activision Blizzard.
Celkový zoznam spoločností, ktoré Microsoft preskúmaval ohľadom akvizície je však absolútne masívny a zahŕňa okrem iného aj štúdiá ako Avalanche Studios, Bohemia Interactive, CD Projekt RED, Crytek, Remedy, From Software, Gearbox, Moon Studios Larian Studios a vydavateľstvá ako Focus Home, Devolver Digital či Paradox Interactive.
A ešte jedna malá zaujímavosť. Dlho sa hovorilo o tom, že IO Interactive pracuje na Xbox exkluzivite s označením Project Dragon. Táto hra sa objavila aj v dokumente, ktorý skúmal možnosť akvizície IO Interactive. Keď však IO Interactive existenciu hry oficiálne potvrdilo, tak bola ohlásená ako Project Fantasy. Preto je v súčasnosti neznáme či štúdio zmenilo názov projektu kvôli leaku, alebo sa projekt vyvinul a je z neho multiplatformová hra.
Otázne v súčasnosti je, aké budú plány Microsoftu po dokončení akvizície Activision Blizzard (ak bude dokončenie úspešné). Je zrejmé, že Microsoft chce v expanzii pokračovať a zoznam spoločností vyššie jasne ukazuje na možné ciele.