Jedna zo stratégií?
Minulý týždeň sme vás informovali o internej komunikácii vedenia Xboxu ohľadom budúcej stratégie divízie a možnosti vytlačiť Sony z herného priemyslu. Okolo tejto komunikácie vznikol veľký poprask a to aj napriek tomu, že nikto vlastne nevidel obsah tejto komunikácie.
To už však dnes neplatí a vďaka súdnemu sporu Microsoft vs. FTC si ho môžeme prečítať v plnej nahote. Ide o komunikáciu z roku 2019 v ktorej šéf Xbox Game Studios Matt Booty urguje finančného šéfa Xboxu Tima Stewarta, aby začali míňať veľké peniaze na získavanie herného obsahu v ich chystanej bitke so spoločnosťou Sony v segmente predplatených služieb.
„My (Microsoft) sme vo veľmi výnimočnej pozícii, aby sme mohli vyradiť spoločnosť Sony z podnikania. Ak si myslíme že videoherný obsah bude dôležitý v priebehu 10 rokov, určite by sme chceli byť v pozícii, že sa pozrieme späť a povieme: „Bolo by skvelé stratiť 2 až 3 miliardy v 2020 aby sme sa vyhli situácii ako Tencent, Google či Amazon…“
„Pokiaľ ide o hry, spoločnosť Google bude mať štúdio v prevádzke až o 3 až 4 roky. Amazon nepreukázal žiadnu schopnosť realizovať herný obsah. Obsah je jedinou výhodou, ktorú máme, pokiaľ ide o katalóg, ktorý funguje na súčasných zariadeniach, a schopnosť vytvárať nové. Sony je skutočne jediným ďalším hráčom, ktorý by mohol konkurovať službe Game Pass, a my máme náskok 2 roky a 10 miliónov predplatiteľov.“
Hovorca Microsoftu zopakoval, že ide o email z roku 2019 a tvrdí, že Microsoft nikdy tieto rozhovory o stratégii neuplatnil do praxe: „Tento e-mail je starý tri a pol roka a predchádzal oznámeniu našej akvizície o 25 mesiacov,“ uviedol David Cuddy, generálny riaditeľ pre vzťahy s verejnosťou v spoločnosti Microsoft, vo vyhlásení pre portál The Verge. „Odkazuje na trendy v odvetví, ktoré sme nikdy nesledovali, a nesúvisia s akvizíciou.“
Email taktiež odhaľuje, že Microsoft v roku 2019 prehodnocoval svoju stratégiu vydávania first-party hier v predplatnom v deň vydania. Booty však takéto špekulácie zmietol zo stola: „Ak obrátime kurz vo vydávaní first-party hier do predplatného, bude ťažké presvedčiť ľudí, že veci ako Mixer alebo xCloud majú veľkú šancu prežiť.“
Súčasná stratégia tak platí. Navyše, Microsoft od roku 2019 kúpil vydavateľstvo Bethesda a v súčasnosti je v procese akvizície Activision Blizzard, pričom všetky hry od týchto vydavateľstiev sa ocitnú v deň vydania v predplatnom Xbox Game Pass.