Jedna z výhod.
Fínske štúdio Remedy musí neustále odpovedať na otázky, prečo sa rozhodli vydať hru Alan Wake 2 iba v digitálnej podobe. Okrem nižšie nasadenej cenovky (hra bude stáť 59,99€ na konzolách a 49,99€ na PC) však v novom rozhovore pre Eurogamer prezradil režisér hry Kyle Rowley a kreatívny režisér Sam Lake ďalší dôvod, ktorý ich viedol k absencii krabicovej verzie hry.
Podľa ich to umožní štúdiu Remedy dlhší čas na vylaďovanie hry, pretože nie sú tlačený dátumom, kedy sa musí vyrobiť master disk, ktorý putuje do distribúcie: „Áno, je to len digitálna hra a z pohľadu Remedy aj Epicu je to naša súčasná myšlienka. Jednoducho sme cítili, že to dáva zmysel, a načasovanie sa nám zdalo správne,“ vysvetlil Lake.
„Ako tvorcom nám to zjavne tým, že ideme len na digitálnu verziu, umožňuje viac času na vyladnie hry,“ povedal Rowley. „V skutočnosti ide o značné množstvo týždňov. Pretože inak hra, ktorá sa dostane na disk, musí byť samozrejme hrateľná aj bez patchov. Nechceli sme vydať niečo, na čo by sme v podstate neboli hrdí a čo by sme nechceli, aby si hráči zahrali. Takže dúfame, že takto vám môžeme poskytnúť lepšiu verziu hry,“ dodal Rowley.
Samozrejme, dá sa argumentovať, že by Remedy mohlo hru jednoducho odložiť, no takýto krok nie je tak jednoduchý, ako by sa na prvý pohľad mohol zdať. Ďalším riešením by mohol byť povinný day one patch, no ani toto nie je veľmi ideálne riešenie.
Remedy tak opätovne odmietlo krabicovú verziu hry.
Alan Wake 2 príde 17. októbra na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.