Fénix.
Naozaj sa zdá, že Microsoft vyhodnocoval akvizíciu takmer všetkých veľkých herných vydavateľstiev a dôležitých herných štúdií vo svojej snahe o expanziu. Iba v pondelok sme sa dozvedeli o tom, že v hľadáčiku Microsoftu bolo vydavateľstvo SEGA a teraz nám nové dokumenty v prípade FTV vs. Microsoft odhalili, že v roku 2019 Microsoft zvažoval akvizíciu spoločnosti Square Enix.
Táto možná akvizícia bola v interných dokumentoch označovaná ako „Project Phoenix.“ Odôvodnením snáh na akvizíciu Square Enix bol prielom Xboxu na ázijskom trhu (vďaka sériám ako Final Fantasy či Dragon Quest) a taktiež aj vďaka silnej pozícii Square Enix v segmente hier pre smartfóny.
Ak by Microsoft vtedy s akvizíciou pokročil vpred, tak by to taktiež znamenalo, že Microsoft by bol vlastníkom značiek ako Hitman, Tomb Raider, Deus Ex či Legacy of Kain a taktiež aj štúdií Crystal Dynamics a Eidos Montreal. Tie boli v minulom roku predané spoločnosťou Square Enix spoločnosti Embracer Group.
Zaujímavosťou však je, že podľa interných dokumentov plánoval Microsoft v prípade úspešnej akvizície ponechať Square Enix ako multiplatformové vydavateľstvo so zmenou, že všetky Square Enix hry by prichádzali v deň vydania do Game Passu.
Strategy proposal was for existing SquareEnix games to launch on announced platforms. Future games would ship day/date on Game Pass (which they note would cannibalize sales)
Team wanted to explore trade-offs of selling SquareEnix content exclusively on Xbox vs. competing consoles pic.twitter.com/I85xvR7AKU— Stephen Totilo (@stephentotilo) June 28, 2023
Nakoniec sa však s touto akvizíciou nepokročilo. O rok neskôr Microsoft kúpil vydavateľstvo Bethesda za 7,5 miliardy dolárov.