To Microsoft zjavne odmietol.
Verejná „hádka“ Microsoftu a Sony ohľadom budúcnosti Call of Duty na PlayStation konzolách v prípade schválenia akvizície Activision Blizzard Microsoftom prebiehala prakticky počas celého roka 2022 a prešla aj do roku 2023. Počuli sme o „neprijateľných podmienkach,“ ktoré následne prešli do snahy Sony sabotovať celú akvizíciu. Až do dnešného dňa sme však netušili, čo sa vlastne medzi šéfom Xboxu Philom Spencerom a šéfom PlayStation Jimom Ryanom udialo.
Našťastie už však nemusíme hádať. Súdny spor Microsoftu a FTC zverejnil emailovú komunikáciu medzi oboma, ktorá odhalila, že jedným z dôvodov, prečo Sony odmietlo podpísať Microsoftom navrhovaný kontrakt na licencovanie Call of Duty na PlayStation konzolách bol fakt, že Sony chcelo, aby tento kontrakt zahŕňal aj hry od Bethesdy.
Ryan skonštatoval, že súhlasí s faktom, že udržanie ABK hier na PlayStation je „správnou vecou“ pre hráčov a priemysel. Podľa neho však pôvodný návrh nedodržal tieto princípy a Sony tak zaslalo Microsoftu protinávrh. Prvou podmienkou bolo udržanie všetkých Activision hier na PlayStation konzolách počas oveľa dlhšej doby, ako navrhoval pôvodne Microsoft (pozn. redakcie: pôvodný návrh Microsoftu bol do roku 2027).
Šéf PlayStation taktiež naznačil, že jednou z podmienok Sony je „rovnocenná ponuka Activision hier“ na PlayStation konzolách s ohľadom na cenu (pozn. redakcie: s čím Microsoft súhlasil) a hlavne „rovnocenný prístup k Activision obsahu v predplatných službách.“ Čo to znamená, to sa dá ťažko odhadovať. Je totiž logické, že v prípade, že by Microsoft Activision Blizzard získal, tak by mal právo pridávať hry od tohto vydavateľstva do Game Passu, no je taktiež logické, že ak by ich chcelo pridať Sony do PlayStation Plus, tak zadarmo by to určite nebolo.
Tretím problémom, ktorý sa snažil Ryan adresovať bolo potencionálne zrušenie marketingovej zmluvy medzi Activisionom a Sony ohľadom série Call of Duty, ktorá sa má skončiť v roku 2024, čo sa zdá ako celkom logická požiadavka.
Problémom pre Microsoft však pravdepodobne bola aj ďalšia sekcia protinávrhu Sony: „Pokiaľ ide o Bethesdu, počas našej diskusie som mal všeobecnejší názor, že rovnaké zaobchádzanie s hrami Bethesdy by bolo logickou témou, o ktorej by strany mali diskutovať, pretože zahŕňa niektoré rovnaké obavy ako dostupnosť a/alebo nerovnaké zaobchádzanie s hrami Activision. Uvítali by sme diskusiu o tejto téme ako súčasť dohody, ktorá presadzuje dva základné princípy, o ktorých sme hovorili vyššie.“
Spencer v tejto reakcii prezradil, že jeho snahou je udržať vzťah Activisionu s PlayStation konzolami aj po uzavretí akvizície: „Naďalej si stojím za písomným súhlasom, ktorý som ti zaslal 31. januára 2022 s mojim podpisom pripomínajúcim naše záväzky voči Sony. Táto dohoda by udržala všetky Activision konzolové hry na Sony platforme, vrátane budúcich Call of Duty hier a ďalšieho Activision obsahu do 31. decembra 2027. To znamená plná rovnosť obsahu a funkcií aj so sľubom, že žiadna z hier nebude mať exkluzívny obsah pre Xbox konzoly.
„Je ťažké zosúladiť princípy, ktoré si zaslal v správe 26. mája s vedúcim postavením Sony na trhu. Ako som povedal predtým, veríme, že udržať tieto hry na Sony platformách, rovnako ako s Minecraftom, je správnou vecou pre priemysel a hráčov.“