Ďalšia perlička z pojednávania.
Jedným z najčastejších dôvodov na kúpu XYZ konzoly sú exkluzívne hry – hry, ktoré si môžete zahrať iba na danej platforme. Platilo to v minulosti, platí to teraz a bude to platiť aj v budúcnosti.
Preto je fascinujúce, že súčasťou pojednávania FTC vs. Microsoft bol aj graf, ktorý ukazuje na to, ako vydávanie exkluzívneho obsahu, alebo prípadne určité udalosti v konzolovom cykle menili podiel predajov Xbox One a PlayStation 4 konzol v rokoch 2015 – 2019. Treba podotknúť, že tieto dáta pochádzajú zo severoamerického trhu, kde aj v minulej generácii dokázala byť konzola od Microsoftu veľmi konkurencieschopná.
Asi najprekvapujúcejším zistením bolo, že najväčšie posilnenie predajov nastalo počas vydania konzoly Xbox One X a to aj s ohľadom na vydanie PlayStation 4 Pro. Podielom predajov zatriaslo aj vydanie Xbox One S konzol a v prípade Sony paradoxne výpredaj, ktorý prebiehal v októbri 2017.
Sony si naopak pripísalo veľké víťazstvá pri vydaní hier Uncharted 4, God of War a Spider-Man a víťazstvá si pripisovala pravidelne počas celého meraného obdobia. Microsoft však zaujímavo vyskakoval čas vydania Halo 5, Gears of War 4 či Gears 5.
Zaujímavé však je aj to, že marketingové „naviazanie“ third-party hier na platformy skutočne funguje. Vydanie Fallout 4 či Battlefield 1 presunulo misky váh na stranu Xboxu a to napriek tomu, že išlo o multiplatformové hry, zatiaľ čo vydanie Destiny 2 či Call of Duty WWII presunulo váhy na stranu PlayStation napriek tomu, že hry boli dostupné na Xboxe.