Nič iné nečakajme.
Prostredníctvom dvoch hier sa holandskému štúdiu Guerrilla Games podarilo vybudovať jednu z najlukratívnejších PlayStation značiek. Reč je o sérii Horizon, ktorá sa v žiadnom prípade nechystá na oddych. Nie len to – z tvrdení šéfa štúdia Jana-Bart van Beeka to vyzerá tak, že nič iné ako „továreň na Horizon“ od Guerrilla Games v najbližšej budúcnosti očakávať nemáme.
Podľa neho tu totiž séria Horizon bude ešte veľmi dlho a od začiatku bola koncipovaná ako svet, ktorý dokáže rozprávať kvantum príbehov. „Keď sme sa rozhodli urobiť (po Killzone) niečo nové, od začiatku sme chceli urobiť niečo väčšie ako jednu hru. Od prvého dňa sme o tom naozaj uvažovali ako o sérii. Myslím, že sme boli dosť ambiciózni, keď sa na to pozriem spätne,“ dodala šéfka vývojovej stratégie PlayStation Studios Angie Smets.
„Po hre Killzone: Shadow Fall pre PlayStation 4 sme vedeli, že chceme väčšiu a rozsiahlejšiu IP. Chceli sme tiež niečo pozitívne. Trochu príliš dlho sme robili ruiny a štúdio sa veľmi nadchlo pre tvorbu prírody. Všetci boli naozaj nadšení z robotov. Bolo veľa vecí, ktoré sme mohli urobiť s tým istým vesmírom, rôzne hry, rôzne štýly,“ prezradil technický šéf Guerrilla Games Michiel an der Leeuw.
Podľa van Beeka má Guerrilla v súčasnosti rozpracovaných 16 „plánov“ týkajúcich sa série Horizon. Samozrejme to neznamená 16 hier. Predpokladáme totiž, že do tohto čísla spadá napríklad aj chystaný Horizon seriál. Čo sa týka hier, tak tam už prakticky vieme, že Guerrilla pracuje na novej príbehovej hre, ktorá bude pokračovať s hlavnou postavou Aloy. Okrem toho však štúdio pripravuje aj samostatnú multiplayerovú Horizon hru a špekuluje sa taktiež aj o MMORPG Horizon hre v spolupráci so štúdiom NCSoft (Guild Wars). A ako čerešničky na torte by sme sa mali dočkať aj remasteru/remaku prvej Horizon hry.
Je teda zrejmé, že Guerrilla sa tak skoro do nového sveta nevydá. Čo je možno škoda pre tých, ktorým robotický svet nesadol, no vzhľadom na úspech to nie je až tak prekvapujúce.