Nové detaily o pretekárskej hre.
Štúdio Turn 10 včera odvysielalo ďalší diel Forza Monthly v ktorom nám predstavili, kam niekoľkoročný vývoj a nové platformy posunuli pretekársku sériu Forza Motorsport.
Šéf vývoja Chris Esaki potvrdil, že hra sa zbaví nenávideného rubber bandingu, ktorý sa nachádza v takmer všetkých pretekárskych hrách na trhu. Jeho úlohou je vytvoriť napínavé pretekanie a preto AI protivníci často „cheatujú“ v prípade, ak sa im vzdialite počas pretekania. Nová Forza prinesie veľké zmeny do umelej inteligencie, čo môžete vidieť vo videu nižšie.
AI v novej Forza Motorsport bola totiž trénovaná za pomoci umelej inteligencie a výsledkom toho je, že jednoducho cheaty ako rubber banding nepotrebuje. Podľa vývojárov vie táto vylepšená umelá inteligencia zajazdiť o 13 sekúnd rýchlejší čas ako umelá inteligencia vo Forza Motorsport 7 na najvyššej náročnosti. Vďaka tomuto trénovaniu vie umelá inteligencia lepšie pristúpiť k voľbe ideálnej stopy a dynamicky reagovať na dianie na trati. Podľa tvorcov prešla umelá inteligencia každú trať 26 000x aby ju zanalyzovala a identifikovala ideálnu stopu pri jazde.
Ďalšou zmenou sú pneumatiky. Obnovovacia frekvencia výmeny informácií medzi vozovkou a pneumatikami na aute sa zmenila zo 60Hz na 360Hz. K tomu si navyše môžeme prirátať fakt, že pneumatika má podľa nového modelu 8 styčných bodov s traťou namiesto jedného v minulosti. Vývojári taktiež potvrdili rôzne zmesi pneumatík, pričom všetko to bude mať vplyv na správanie sa auta na trati.
Bohužiaľ, počas streamu sme sa dozvedeli aj jednu negatívnu správu. Šéf vývoja Chris Esaki totiž potvrdil, že pri vydaní sa hra sústredí výlučne na pretekanie na okruhoch a pri vydaní teda hra nebude mať drift a drag typy pretekov.
Forza Motorsport príde 10. októbra na PC, Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.