Neúspech hry znamená škrty.
Decembrová hra The Callisto Protocol nenaplnila očakávania ani zo strany kritikov a ani z komerčnej stránky. Zatiaľ čo vydavateľstvo Krafton očakávalo 5 miliónov predaných kópií počas prvých mesiacov, tak hre sa podarilo predať iba 2 milióny. Bolo teda zrejmé, že niekto si to odnesie. A odniesli si to vývojári štúdia Striking Distance.
Najprv to začalo správami niekoľkých vývojárov štúdia na sociálnej sieti LinkedIn. Producentka Nora Falcon, koordinátor produkcie Sebastian Marlow, výtvarník Matthew Smith, VFX umelec Matt Christopherson či level dizajnéri Thomas Catalano a Justin Fields napísali, že prišli o svoje pozície v štúdiu a stali sa tak obeťou prepúšťania.
Spoločnosť Krafton tak bola oslovená so žiadosťou o komentár a napokon potvrdila webu IGN, že Striking Distance Studios prišlo o 32 zamestnancov: „Striking Distance Studios a KRAFTON zaviedli strategické zmeny, ktoré upravujú priority štúdia tak, aby boli jeho súčasné a budúce projekty úspešnejšie. Tieto zmeny sa, žiaľ, dotkli 32 zamestnancov.“
„Uctiť si neoceniteľný prínos každého odchádzajúceho člena tímu materiálnou podporou vo forme outplacementových služieb a zmysluplného odstupného je v tejto ťažkej chvíli našou najvyššou prioritou.“
Vzhľadom na to, že štúdio má podľa LinkedIn 177 zamestnancov ide o celkom výrazné škrty a pokračuje tak trend redukovania počtu zamestnancov v hernom priemysle.