Ktorá by to bola?
Konzolový trh už desaťročia tvoria konzoly od spoločností Nintendo, Microsoft a Sony a zatiaľ čo každá si užíva úspešné a menej úspešné obdobia, tak všetky tri tvoria konkurenčné prostredie z ktorého ťažia samotní hráči. Asi si totiž nechceme predstavovať, koľko by stáli konzolové hry a samotné konzoly v prípade ak by Microsoft alebo Sony nemali konkurenta…
Producent Final Fantasy XVI Naoki Jošida však v rozhovore pre Youtube kanál prezradil, že by bolo lepšie pre vývojárov a hráčov, ak by na trhu neboli konkurenčné konzolové platformy: „Herné platformy… Asi by som to nemal hovoriť, ale želám si, aby existovala len jedna,“ povedal. „Bolo by to lepšie pre vývojárov aj hráčov.“
Ako by to bolo lepšie pre hráčov nekonkretizoval, no vieme si predstaviť, že pre vývojárov by bolo lepšie sústrediť všetok svoj um na vývoj pre jednu platformu, čiže z tohto uhla pohľadu by to dávalo zmysel.
Práve Final Fantasy XVI bol hrou, ktorá sa sústredila na jednu platformu, nakoľko Sony si zaistilo jej časovú exkluzivitu. Hra by sa však mala na budúci rok objaviť na Xbox konzolách a po nedávnom ohlásení Xbox portu Final Fantasy XIV a obnovení vzťahov medzi Square Enix a Microsoftom vzplanula nádej, že hra by sa časom mohla objaviť aj na Xbox konzolách.
Prečítajte si tiež