Vývoj projektov to vraj neovplyvní.
Od vydania Anthem uplynuli už štyri roky a Dragon Age Dreadwolf zatiaľ stále nemá ohlásený dátum vydania. Čistky v štúdiu po zlyhaní Anthem však tomuto projektu priradili veľkú zodpovednosť – BioWare totiž musí ukázať, že na tvorenie AAA RPG hier ešte má dostatok talentu. Negatívne správy však neustávajú a teraz prichádza ďalšia.
Generálny manažér BioWare Gary McKay oznámil, že štúdio pristúpilo k prepusteniu 50 zamestnancov štúdia. Percentuálne by tak malo ísť o menej ako 10% zamestnancov, nakoľko podľa LinkedIn má štúdio niečo cez 520 zamestnancov. Manažment štúdia sa pre tento krok rozhodlo po zistení, že musí „prehodnotiť svoj prístup k vývoju hier.“
„Aby sme splnili potreby našich nadchádzajúcich projektov, naďalej dodržiavali najvyššie štandardy kvality a zabezpečili, že spoločnosť BioWare bude naďalej prosperovať v rýchlo sa vyvíjajúcom odvetví, musíme sa posunúť smerom k agilnejšiemu a sústredenejšiemu štúdiu. Umožní to našim vývojárom rýchlo iterovať, uvoľniť väčšiu kreativitu a vytvoriť si jasnú víziu toho, čo budujeme, skôr než sa vývoj rozbehne.“
„Po dlhom zvažovaní a dôkladnom plánovaní sme vytvorili dlhodobú víziu, ktorá zachová zdravie štúdia a umožní nám robiť to, čo nám ide najlepšie: vytvárať výnimočné príbehové zážitky pre jedného hráča plné rozsiahlych svetov a bohatých postáv. Táto vízia vyvažuje súčasné potreby štúdia – konkrétne zabezpečenie Dragon Age: Dreadwolf s jeho budúcnosťou, vrátane úspechu ďalšieho Mass Effectu.“
„Ak vás zaujíma, ako to všetko ovplyvní vývoj Dragon Age: Dreadwolf. Naše odhodlanie venovať sa hre sa nikdy nezmenšilo. Náš záväzok zostáva nezlomný a všetci pracujeme na tom, aby bola táto hra hodná mena Dragon Age. Sme presvedčení, že budeme mať dostatok času na to, aby sme zabezpečili, že Dreadwolf dosiahne svoj plný potenciál.“
„Jadro tímu veteránov pod vedením Mikea Gamblea pokračuje v predprodukčných prácach na ďalšom Mass Effecte. Našou severnou hviezdou je aj naďalej záväzok kvality.“
Iba nedávno EA presunulo podporu Star Wars: The Old Republic z BioWare do štúdia Broadsword Online Games, čo taktiež znamenalo redukciu počtu zamestnancov štúdia.