„Keď myslíte na Zeldu, myslíte na Switch.“
Starfield je oficiálne vonku aj pre tých, ktorí si nepriplatili prémiovú edíciu hry a nemohli tak hrať už od minulého týždňa. Hra je taktiež už súčasťou predplatného Xbox Game Pass, takže ak máte aktívne predplatné, tak vám nič nebráni v tom, aby ste si ju zahrali.
Spolu s vydaním je tak celkom prirodzené, že režisér hry Todd Howard rozdáva jeden rozhovor za druhým a jeden z nich poskytol aj pre BBC, kde obraňoval fakt, že Starfield je konzolovou exkluzivitou na Xboxe. Podľa neho je vďaka tomu Starfield lepšou hrou: „Keď robíte niečo exkluzívne, tým viac sa môžete sústrediť.“
„Viete, že ide o hardvér alebo vec, na ktorej sa ľudia hrajú, takže schopnosť zamerať sa na to vždy prináša lepší produkt. Samozrejme, chcete, aby k nemu ľudia mali prístup,“ pokračoval Howard. „Ale to, že je hra na Xboxe, pre nás znamená jednoduchý prístup a bolo mi povedané, že očakávame, že pri tomto uvedení na trh bude hrať viac ľudí ako pri čomkoľvek, čo sme kedy urobili, a to aj napriek úspechu našich predchádzajúcich hier.“
„Tiež si myslím, že ľudia priraďujú značky k určitým hrám. Keď si spomeniete na Zeldu, vybaví sa vám Switch a myslím si, že v niektorých prípadoch to môže byť skutočným prínosom,“ uzavrel.
V internej správe, ktorú Howard rozoslal členom Bethesdy a Xboxu pred vydaním hry Starfield chválil vedenie Xboxu vrátane šéfa divízie Phila Spencera: „Jeho podpora každej hre a každému hráčovi bola neochvejná a tvrdá. Vstup do Xboxu nás zblížil s mnohými, s ktorými sme spolupracovali viac ako 20 rokov. Neviem si predstaviť lepšie miesto na tvorbu hier, kde by sa mohla rozvíjať rozmanitosť štúdií, tvorcov a hier.“
Zatiaľ stále čakáme na prvotné čísla o úspechu či neúspechu hry Starfield, no podľa odhadov si predčasný prístup k hre zaplatilo viac ako 2 milióny hráčov naprieč PC a konzolami Xbox Series X/S.