Nové odhalenia.
Vydavateľstvo Sega minulý týždeň oznámilo reštrukturalizáciu svojich európskych štúdií a tá sa dotkla aj štúdia Creative Assembly a ich hry Hyenas. Hra bola s okamžitou platnosťou zrušená a aj keď mnohí o tejto hre veľa nevedeli, tak pre Segu išlo o najväčší projekt v histórii vydavateľstva z hľadiska rozpočtu.
Prečítajte si tiež
Creative Assembly potvrdilo zrušenie Hyenas a naznačilo prepúšťanie
Youtuber Volound bol v kontakte s vývojárom štúdia a ten mu prezradil, že hra bola vyvíjaná počas šiestich rokov a išlo o najdrahšiu hru pre japonské vydavateľstvo. Túto informáciu následne potvrdili aj zdroje webu VGC.
Podľa tohto vývojára môže za zrušenie hry nedostatok smerovania, rušivá zmena enginu a príliš opatrný dizajn: „Čo sa teda pokazilo? Úplný nedostatok smerovania, mnohí z vedenia zaspali za volantom, ale zdá sa, že nikdy neprídu o prácu. Výmena enginu, čiastočne v priebehu procesu. Snaha preraziť na nasýtenom trhu a nezaviazanie sa urobiť s hrou niečo odvážne.“
Hra bola vyvíjaná pod označením Project Keaton po tom, čo hra Alien Isolation komerčne zlyhala a štúdio malo pocit, že potrebuje konzolovú hru s veľkým komerčným potenciálom, pričom inšpirácie hľadali vývojári v hrách ako Destiny, Escape from Tarkov a PUBG. Hra bola PvPvE strieľačka s podporou až pätnástich hráčov v trojčlenných tímoch. Cieľom hráčov bolo vniknúť do trezorov rozmiestnených po mape, bojovať s nepriateľmi z AI, ako aj s tímami ostatných hráčov, rabovať tovar a uniknúť z lode živí.
„V začiatkoch sa hra Hyenas snažila o atmosféru „milých darebákov“, ktorí prežívajú v chaotickom svete ovládanom elitou, čo pripomínalo Hana Sola s trochou Firefly,“ povedal jeden z anonymných vývojárov pre youtubera Volound. „Znie to zaujímavo, ale detaily boli nejasné. Zem bola v troskách, bohatí mali všetko, kradli, aby prežili, drsné sci-fi prostredie s nádychom NASA.“
Hyneas bol pôvodne vyvíjaná na engine z Alien Isolation, no frustrácia prinútila manažment vymeniť tento engine za Unreal Engine. To prispelo ku komplikáciám. A projektu nepomohla ani návšteva režiséra Neila Blompkampa: „Prichádza na návštevu do štúdia a ukázali sme mu, na čom pracujeme. Mal nejaké nápady, akým smerom by sme sa mali uberať, v podstate to, že nekradneš, aby si prežil, ale Netflix/Steam/ atď. už neexistuje, takže DVD boxsety, hudba, hry, všetky tie fyzické médiá sú teraz supercenné. Mal tiež nápad vložiť do hry veľa internetového humoru a podobne,“ pokračoval anonymný vývojár. Dokonca natočil náladové video, aby ukázal, čo si myslí, a úprimne povedané, po tom období ‚wtf, čo tu robíme‘ to bola skutočná injekcia povzbudenia, keď sme konečne mali nejaký smer.“
Hra bola oficiálne ohlásená v roku 2022, no reakcie na jej odhalenie sa sotva dali označiť ako pozitívne. A keď projekt nenapredoval tak, ako by si vedenie SEGA želalo, tak ho podrobili skúmaniu, čo situáciu ešte viac zhoršilo. Nepomohla ani zmena plánu – pôvodne mala byť Hyenas prémiovou hrou, no to sa transformovalo do free-to-play podoby.
„Zabudol som spomenúť, že Hyenas boli najväčšou rozpočtovou hrou spoločnosti Sega v histórii. Ku koncu boli ľudia z japonskej Segy v britskej kancelárii viac-menej permanentne, to sa nestalo NIKDY za celý čas, čo som pracoval v CA, občas prišli na návštevu a skontrolovali, ako hra vyzerá, ale ako som už povedal, vo všeobecnosti mali voľné ruky. Nie som nahnevaný na spoločnosť Sega za zrušenie, ak mám byť úprimný, pevne verím, že by inak prišla len o viac peňazí. Sú typickým vydavateľom s ľahkým prístupom, hádam preto, že v minulosti bolo štúdio také ziskové, obávam sa, že tieto dni sú už preč, ale uvidíme.
„Som nahnevaný na zasrané vedenie a na ľudí nad ním, že s nimi neriešia. Dúfal som, že po prepadáku Hyeny by nás možno mohli v CA udržať, ak by ďalší projekt bola ďalšia pekná nízkoriziková zákazka ako HW2 (Halo Wars 2), ale väčšina z nás bude pravdepodobne prepustená a mne to naozaj nevadí. V skutočnosti ma rozčuľuje, že prepúšťanie sa týka ľudí, ktorí s Hyenas nemali nič spoločné.“