A nie len ten…
Xbox Series S je od svojho uvedenia na trh kontroverznou konzolou. Na jednej strane dáva možnosť vstupu do súčasnej generácie hráčom, ktorí si nemôžu dovoliť minúť 450€ na nové zariadenie, no na druhej strane pridáva vrásky na čelo mnohým vývojárskym štúdiám, ktoré sa musia popasovať s nižším výkonom, ktorý konzola ponúka hráčom.
Komunikačný šéf štúdia Remedy Thomas Puha v rozhovore pre IGN skonštatoval, že v oblasti procesora nie je žiaden problém, pretože ten zdieľajú Xbox Series X a S takmer totožný (rozdiel je 200Mhz taktu). Problém je však v grafickom čipe menšej konzoly a taktiež aj v pamäti.
„Opatrne volím slová,“ odpovedal Puha. „Máme radi Xbox, máme radi Sony. V Series S je procesor takmer rovnaký ako v Series X. Nie je tu obrovský rozdiel. Ale GPU je problém. To naozaj je. A potom mať menej pamäte je dosť veľký problém. A často sa nám stáva, že nám hovoria: „Hej, robíte PC hry, určite viete, ako sa škálovať. No, pamäť nie je na PC problém, naozaj nie je. A to je jeden z problémov, keď hovoríte o rozlíšení a snímkovej frekvencii. Nestačí len výrazne znížiť rozlíšenie, myslím tým to, čo robíme na S a naozaj, naozaj tvrdo pracujeme na tom, aby sme sa uistili, že vizuálna kvalita stále drží.“
„Ľudia akceptujú, že na slabšom počítači… vizuál nebude taký dobrý a vaša snímková frekvencia nebude taká dobrá a akceptujú to,“ pokračuje Puha. „Je obrovský rozdiel na GPU Series S a Series X… každá hra je iná a každý vývojár je iný, ale nemôžete mať tak trochu to najlepšie z oboch svetov a musíte si vybrať, na čo sa zameriate. A myslím si, že ak viete, že Series S stojí, ja neviem, 250 dolárov alebo koľko, a X a PS5 stoja 500 – 600 dolárov, potom je zrejmé, že je tu obrovský rozdiel vo výkone, ktorý dostanete.“
„Na PC je to jednoducho oveľa jednoduchšie škálovať kvôli pamäti a nie je to tak, že existuje jeden super PC a jeden slabší PC, ale je medzi nimi asi 300 PC konfigurácií a verte mi, je to obrovský boj, ale dodali sme veľa PC, takže sme sa v tomto smere trochu zlepšili,“ uzatvára Puha. „Ale naozaj sme tvrdo pracovali na tom, aby S bežal na solídnej tridsiatke a snažili sme sa zachovať dobrú vizuálnu kvalitu, ale ako, ak chcete vidieť hru v plnej sile next-gen, tak to bude na strojoch, ktoré majú hardvérový šmrnc, ktorý to umožní.“
Remedy potvrdilo, že Series S verzia Alan Wake 2 neponúkne Performance mód v ktorom funguje hra v 60FPS a majitelia konzoly si budú musieť vystačiť s 30FPS limitom. Ako však hra dopadne z hľadiska rozlíšenia, tak na to si budeme musieť počkať do vydania.