Konzolovým verziám sa dostane špeciálna pozornosť.
Štúdio CD Projekt RED si prešlo v posledných troch rokoch poriadnym peklom a to kvôli vydaniu hry Cyberpunk 2077. Tá bola hlavne na konzolách v tak katastrofálnom stave, že Sony hru stiahla zo svojho digitálneho obchodu. Necelé tri roky neskôr sa však náprava povesti dokončila vydaním Update 2.0 a expanzie Phantom Liberty.
A šéf inžinierov štúdia Colin Walder priznal, že morálka štúdia bola po vydaní hry na bode mrazu, no štúdio sa poučilo a implementovalo zmeny vo vývoji svojich budúcich hier, aby sa pri vydaní štvrtého Zaklínača takáto situácia neopakovala. Táto hra, ktorá je vyvíjaná pod označením Polaris má už teraz demá a výkonnostné vyhodnocovanie na konzolách a to ide o rané štádium vývoja. Navyše, hra bude postavená na už hotovej technológii (Unreal Engine 5), čo by malo taktiež prispieť svojou trochou k lepšej optimalizácii.
„Musíme sa uistiť, že fungujú od začiatku. Pri našom ďalšom projekte, Polaris, už od začiatku spúšťame demá a interné hodnotenia na konzole. Tomu štúdio začalo venovať pozornosť až neskôr vo vývojovom cykle Cyberpunku,“ prezradil Walder.
Ďalšou oblasťou, ktorá by mala vyústiť v lepšiu hru pri vydaní je ochota produkt odložiť v prípade, že nie je dosiahnutá akceptovateľná kvalita: „Napríklad, keď sa blíži termín, namiesto toho, aby sme sa vrátili ku crunchu, môžeme povedať: ‚upravme plán‘ alebo ‚pristupujme k tomu inak‘,“ povedal Walder. „Keď sa to stane opakovaným správaním – keď tím vidí skutočnú snahu predísť crunchu – vtedy sa začne obnovovať dôvera a morálka.“
Sľuby sú však…iba sľubmi. Uvidíme, ako sa vydarí nová Zaklínač hra, špeciálne z hľadiska konzolového portu. A keď CD Projekt opäť odmietne posielať recenzentom kópie konzolovej verzie hry, tak budeme tušiť prečo.
Okrem novej Zaklínač hry s označením Polaris vyvíja štúdio aj nový Cyberpunk s označením Orion a taktiež aj remake prvého Zaklínača a ďalšiu hru zo sveta Zaklínača.