Prudký rast?
Zatiaľ čo vo filmovom/televíznom a hudobnom priemysle sú predplatené služby dlhoročným štandardom, tak herný priemysel s konceptom experimentuje. Existujú spoločnosti, ktoré vydávajú svoje hry priamo do predplatného (EA, Ubisoft a Microsoft), no sú také, ktorým predplatené služby až tak nevoňajú (Sony, Take-Two).
Tak či tak sa zdá, že takéto služby budú nie len pevnou súčasťou herného priemyslu, ale budú v blízkej budúcnosti aj poriadne rásť. Predpovedá to analytická spoločnosť Omdia. Tá tvrdí, že tržby z predplatených a streamovacích služieb v hernom priemysle prekonajú v roku 2027 22 miliárd dolárov ročne. V súčasnosti sa toto číslo pohybuje okolo hranice 16 miliárd dolárov ročne.
„Predplatné sa stalo základnou stratégiou popredných herných spoločností, ktoré kladú čoraz väčší dôraz na rozšírené možnosti, exkluzívny obsah a multiplatformovú dostupnosť. Úloha predplatného ako hlavného obchodného modelu však stále nie je overená. Hoci ponúka nákladovo efektívne a užívateľsky prívetivé skúsenosti, udržanie vývoja herných hitov v rámci tohto modelu vyvoláva ťažké finančné otázky. To ďalej zdôrazňuje naše presvedčenie, že hoci predplatné bude naďalej rásť, nestane sa dominantným obchodným modelom pre hry, ale skôr doplní rôznorodé prístupy k monetizácii,“ napísal George Jijiashvili z Omdie.
Výskum Omdie rozdelil trh predplatených a streamovacích služieb na tri kategórie – tzv. platform access subscription (platený multiplayer), predplatné konkrétnych hier (World of Warcraft), prístup ku katalógu hier (Game Pass, PS Plus Extra).
Celkovo by mali predplatené služby a herné streamovanie v roku 2027 tvoriť až 11,6% všetkých tržieb v hernom priemysle.