Doneste späť horor.
Dead Space 3 je kontroverzným prírastkom do série a ide zároveň o hru, ktorá sériu zabila. Odklon od hororových koreňov série je jedným problémom, no ďalším bolo pridanie mikrotransakcií do hry, ktoré efektívne spôsobili, že hra bola ľahšia, pretože ste si mohli nazbierať zdroje na vylepšenia. A klincom do rakvy bolo pridane kooperácie.
Je teda zrejmé, že hra bola kompromisom medzi víziou manažmentu Electronic Arts a štúdiom Visceral a výsledkom bol miš-maš, ktorý nezískal ani vysoké hodnotenia a ani sa dobre nepredával.
Producent hry Chuck Beaver sa teraz objavil v podcaste CaptainBribo a tam prezradil, že ak by dostal príležitosť, tak by hru kompletne prekopal. V príbehu by sa sústredil viac na „zlomeného Isaaca,“ no v hre by prekvapujúco ponechal kooperáciu, no zmenšil by počet súbojov. Každý hráč v kooperácii by navyše zažíval vlastnú verziu „hororových prvkov,“ čo znie celkom zaujímavo.
„Keďže Dead Space je vo fáze remaku, tak by som takmer kompletne prerobil Dead Space 3, ale zachoval by som lore, na ktorom je založený, zachoval by som lore, ktoré sa dozviete, a mal by som tam Ellie, ale v inom vzťahu [s Isaacom] a prerobil by som celý hlavný príbeh.“
Beaver taktiež vysvetlil, prečo Dead Space 3 dopadol tak, ako dopadol: „Plán [s Dead Space 3] bol taký, že sa rozšírime o ďalšie herné žánre. Všetky tieto kúsky spolu nielenže nevytvorili nové publikum, ale stratili staré publikum. Od začiatku sme nemohli vytvoriť hororovú hru.“