Posledný zásah Koticka.
Call of Duty: Modern Warfare 3 sa z hľadiska priemeru recenzií zaradí pravdepodobne k tomu najhoršiemu, čo séria vyprodukovala. Krátka kampaň a multiplayerové mapy, ktoré sú remakom má z Modern Warfare 2 (2009) naznačujú produkt, ktorý Activision Blizzard narýchlo zbúchal, aby dosiahol očakávané tržby. Pravda je však ešte horšia.
Jason Schreier z webu Blooomberg si totiž pod prísľubom anonymity podebatoval s vývojármi štúdia Sledgehammer Games a tí mu prezradili, že Modern Warfare 3 vznikol za 16 mesiacov. Len pre porovnanie, štandardný Call of Duty vývojový cyklus trvá 3 roky a štandardný vývojový cyklus AAA hier sa už pomaly blíži k hranici 4-5 rokov.
Podľa týchto zdrojov mala tohtoročná Call of Duty hra naplniť dieru v kalendári po odklade Call of Duty hry, ktorá mala pôvodne prísť v roku 2023 (pravdepodobne Call of Duty hra od Treayarchu). Sledgehammer Games tak dostali za úlohu vytvoriť expanziu pre Modern Warfare 2, no tá sa transformovala do podoby samostatnej hry a to počas jej vývoja.
NEW: Most Call of Duty games are developed in around three years. But Modern Warfare 3 was made in less than a year and a half, which helps explain the poor reviews. Employees worked nights and weekends to finish the game.
Much more in my latest story: https://t.co/verV3081dq pic.twitter.com/YouyorT0K1
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 9, 2023
Šéf štúdia Sledgehammer Games Aaron Halon však kontroval vyjadrením, že niektorí členovia vývojárskeho tímu si iba mysleli, že tvoria expanziu a to kvôli tomu, že išlo o typ „priameho pokračovania,“ čo je pre sériu nezvyčajné.
Výsledkom šialeného 16-mesačného vývojového cyklu je fakt, že vývojári na hre pracovali vo dne-v noci a to vrátane víkendov, čo mnohí členovia vývojárskeho tímu nezobrali dobre, nakoľko im manažment Activision Blizzard prisľúbil, že sa situácia s krátkym vývojovým cyklom opakovať nebude (Call of Duty: Vanguard, ktorý štúdio Sledgehammer Games vytvorilo predtým vznikol za dva roky).
Ešte horšie boli zásahy manažmentu do štruktúry hry. Pôvodne sa totiž kampaň hry mala týkať spin-off príbehu, ktorý sa mal odohrávať v Mexiku, no manažment vydavateľstva prakticky reštartoval príbeh a to v lete minulého roka. Vývojári dostali príkaz vytvoriť priame pokračovanie Modern Warfare 2 s Makarovom ako antagonistom.
Želania vývojárov navyše smerovali úplne inde. Podľa Bloombergu totiž chcelo štúdio Sledgehammer Games vytvoriť hru zasadenú do sveta Advanced Warfare, ktorú v roku 2014 vytvorili. Manažment však tento nápad zamietol a prikázal im vytvoriť hru zasadenú do sveta Modern Warfare.