Dôraz hry odhalený.
Počas tohtoročnej Xbox Games Showcase prezentácie nám štúdio inXile predstavilo svoj nový projekt – steampunkovú RPG hru Clockwork Revolution. A zatiaľ čo vizuálny štýl mnohí prirovnali k BioShock Infinite, tak z hľadiska herných mechaník sa tieto hry nebudú podobať.
To aspoň naznačil šéf štúdia Brian Fargo v podcaste The Fourth Curtain. Podľa Farga totiž ponúkne Clockwork Revolution „skutočnú reaktivitu“ na skutky hráča v hre a ponúkol aj jeden príklad: „Získal som ľudí, s ktorými som už predtým pracoval a ktorí vytvorili Arcanum: Chad Moore a Jason Anderson. Stále som dostával Twitter správy „Mali by ste prerobiť Arcanum, mali by ste prerobiť Arcanum. Vedel som, že o túto kategóriu je záujem a ja som mal vždy rád steampunk.“
„Pomyslel som si, viete čo, od čias Arcanum tu nebola steampunková RPG. Teraz sa objavili Dishonored a Bioshock, ale tie nezaraďujem do RPG. Nádherné produkty, ale nie presne RPG podľa toho, ako ich definujeme. Tak som si pomyslel, že dobre, môžem týchto chlapcov presvedčiť, aby prišli pracovať, a bude to vzrušujúce.“
„Potom som sa veľmi nadchol pre Clockwork Revolution. Začali sme sa baviť o cestovaní v čase. Teda, z hľadiska reaktivity ma z toho bolí mozog, ale predstava, že by som sa mohol vrátiť v čase, zmeniť nejaké veci a vidieť dôsledky, to je taká skutočná reaktivita. Len sme sa do toho tak veľmi opreli, aby sme sa uistili… Nemôže to byť salónny trik, musí to byť ako skutočná reaktivita, ktorú robíte.“
„Vyzdvihnem jednu scénu, o ktorej by som nemal hovoriť, ale to je jedno. Ako príklad uvediem moju zatiaľ najobľúbenejšiu scénu v Clockwork Revolution: Je tam sériový vrah. Je v klietke ako Hannibal Lecter. Je to blázon a všetky jeho obete sú na stene. Vrátite sa v čase a stretnete sa s ním, ale v tomto momente ešte nikoho nezabil. Ešte nič neurobil. Takže ho môžete zabiť, ale je to trochu trápne, cítite sa trochu zle, pretože nevie, čo sa deje. Teda viete, čím sa stane, a neviete prečo, ale jediné, čo viete, je, že v tejto chvíli ešte nič neurobil.“
„Žobre o svoj život. Môžete ho nechať ísť, môžete ho zabiť, alebo ho môžete tak trochu akoby zastreliť a potom v polovici cesty povedať, dobre, nevadí. Zabudnite na to. Keď sa vrátite do súčasnosti, nie je to sériový vrah, je to obhajca práv obetí, ľudí, ktorí sa vlámali do domov a strieľali ľudí. Milujem ten čierny humor.“
Clockwork Revolution zatiaľ nemá dátum vydania, no hra príde na PC a Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.