Nakoniec však všetko dopadlo inak.
Spojenie štúdia IO Interactive a japonského vydavateľstva Square Enix nemalo šťastný priebeh. Ten kulminoval epizodickým vydaním reštartovanej Hitman ságy, ktorá nenaplnila komerčné očakávania vydavateľstva a preto sa v roku 2017 rozhodol manažment spoločnosti odpredať štúdio.
Na toto obdobie si v rozhovore pre Edge spomenul súčasný šéf IO Interactive Hakan Abrak, ktorý v tom čase pôsobil na tejto pozícii tri mesiace. A suma, za ktorú Square ponúkal štúdio IO Interactive sa zdá až priveľmi smiešna: „Nemal som ani 90 dní po tom, čo som prevzal funkciu generálneho riaditeľa,“ povedal pre Edge generálny riaditeľ spoločnosti IOI Hakan Abrak, „a potom mi zavolal [prezident spoločnosti Square Enix] Matusda-san: ‚Musíme sa zbaviť IO‘.“ Bol to šok, ale nepríjemná aritmetika to všetko vyriešila. „Pri pohľade do účtovných kníh IO negenerovalo zisk takmer desať rokov po sebe.“
„Niektoré spoločnosti by ponúkli 1 dolár za prevzatie IO kvôli zodpovednosti a prevádzkovým nákladom,“ povedal Abrak, zatiaľ čo iné diskutovali o možnosti zmenšiť štúdio na pätinu jeho veľkosti a „jednoducho [robiť] free-to-play s Hitmanom“.
Nakoniec však štúdio IO Interactive odkúpil jej manažment za sumu, ktorá bola viac ako 1$ (Abrak o konkrétnej sume nehovoril). A spolu so slobodou získalo štúdio aj značku Hitman, pričom pri nej zotrvali a vydali dve ďalšie hry v sérii, čo nakoniec vyústilo vo veľmi solídnu finančnú kondíciu štúdia.
Takú, že to umožnilo štúdiu expandovať a v súčasnosti tak pracujú na hernej adaptácii 007 značky a taktiež aj na fantasy RPG hre s označením Project Fantasy.
Prečítajte si tiež