Rozhovor o problematickom prvom vydaní.
Rok 2023 je plný veľmi úspešných herných vydaní, no logicky si to odskákali menej známe, no stále solídne hry. Ako napríklad Immortals of Aveum od Ascendant Studios. Toto nové štúdio, ktoré vzniklo pod taktovkou Breta Robbinsa (Call of Duty Advanced Warfare) totiž definitívne vydalo hru, ktorá je komerčne neúspešná, čo sa dá zhodnotiť kvôli faktu, že tesne po jej vydaní prepustili približne 45% vývojárov.
Prečo však hra neuspela? Robbins to pripísal aj preplnenému hernému roku: „100%,“ hovorí. „Neboli sme v situácii, keď by sme mohli odložiť alebo posunúť štart. Tieto okná si nastavujete dosť dopredu, pretože míňate marketingové peniaze, máte záväzky k určitému dátumu. Nikdy som nezažil takýto rok. Vždy je ťažké preraziť cez hluk, keď ste nová IP alebo štúdio, o ktorom ľudia ešte nepočuli. Snažiť sa vytvoriť povedomie o nás bolo naozaj veľmi, veľmi ťažké. Pre nové IP je to vždy ťažké a tento rok to bolo desaťkrát ťažšie.“
V súvislosti s prepúšťaním Robbins skonštatoval: „Prepúšťanie bolo naozaj na nič. O tom sa nedá hovoriť inak. Nie sme veľká korporácia. Naše podnikanie sa zakladá na predaji hier a my sme nepredali dostatok hier. A to ma prinútilo urobiť toto rozhodnutie, ktoré, to bolo naozaj nešťastné. Sú to ľudia, s ktorými som úzko spolupracoval, ľudia, ktorí do hry vložili svoje srdce a dušu. Nikdy, nikdy to nechcete urobiť.“
Hra dostala minulý týždeň Echollector Update, ktorý by mal pomôcť dostať hru opäť do povedomia hráčov, čo môže veľmi pomôcť hlavne s ohľadom na blížiace sa sviatky. Robbins však nevylučuje, že na dosiahnutie väčšieho počtu hráčov už budú musieť siahnuť po pridaní hry do predplatených služieb ako Xbox Game Pass a PlayStation Plus: „Tieto služby vám určite poskytnú širší lievik,“ hovorí. „Do hry sa môže zapojiť viac ľudí, to je vždy dobré. Áno, hovoríme s nimi o tom, aby sme hru dostali do oboch týchto služieb. Zatiaľ nemáme stanovený dátum, som si však celkom istý, že sa to stane.“