Zlé rozhodnutia manažmentu padli na zamestnancov.
Netrvalo dlho, aby sa naplnili predpovede analytikov, že aj herný rok 2024 bude plný prepúšťania vývojárov a už máme za sebou hneď niekoľko. Pozornosť však na seba opäť strhla spoločnosť Unity, ktorá je tvorcom rovnomenného enginu.
Tá totiž oznámila masívne prepúšťanie vrámci ktorého príde o prácu 25% všetkých zamestnancov, čiže približne 1800. Tu však treba podotknúť, že Unity má už za sebou dve masívne vlny prepúšťania z roku 2023 vrámci ktorých prišlo o prácu viac ako 1100 zamestnancov. V priebehu dvoch rokov tak Unity príde takmer o 3000 zamestnancov.
Spoločnosť Unity označuje tento krok ako „reštartovanie spoločnosti,“ čo dočasný šéf Jim Whitehurst okomentoval slovami: „Znižujeme počet činností, ktoré robíme, aby sme sa mohli sústrediť na našu hlavnú činnosť a dosiahnuť dlhodobý úspech a ziskovosť.“
The layoff purge continues to hit:
Unity says it is cutting a whopping 25% of its workforce, or roughly 1800 employees in a „company reset“
➡️ https://t.co/utqhB6KdHL pic.twitter.com/IasxkrfHDY
— Shinobi602 (@shinobi602) January 8, 2024
Unity má za sebou katastrofálny rok 2023 a čerešničkou na torte bola septembrová snaha zaviesť nové licenčné podmienky, ktoré by vývojárom účtovali poplatky za každú inštaláciu hry používajúcej Unity engine koncovým používateľom. A aj keď Unity po masívnej kritike tieto nové podmienky zmenilo, tak mnoho vývojárov napriek tomu zmenilo technologický základ svojich hier, nakoľko Unity stratilo ich dôveru. Tieto kroky pripravili o miesto vtedajšieho šéfa Unity Johna Riccitiella.