Je aj toto dôvodom prepúšťania?
Mnohí analytici varujú, že herný priemysel čakajú ťažké časy. Rastúce náklady na vývoj veľkých AAA hier v kombinácií s demokratizáciou vývojárskych nástrojov prinášajú trh, kde začína vznikať obrovské množstvo hier rôznych veľkostí, ktoré súperia o čas hráčov, no v prípade jediného neúspechu môže byť osud vývojárov katastrofálny.
A šéf vydavateľstva Nacon Benoit Clerc v rozhovore pre GameIndustry.biz potvrdil sentiment, že na hernom trhu je skrátka príliš veľa hier: „Dnes vidíme výsledky investícií, ktoré sa uskutočnili po [pandémii], keď trh praskol a každá hra zarábala veľa peňazí, takže sa uskutočnilo veľa investícií. Toto je dva alebo tri roky po tom, takže hry, ktoré teraz vidíme na trhu, boli financované v tomto období a je ich jednoducho príliš veľa na to, aby ich zákazníci mohli hrať.“
Clerc naznačuje, že súčasná vlna prepúšťania do istej miery súvisí práve aj s týmto faktom: „Keď sa pozriete na službu Steam, v niektorých dňoch je tam 50 alebo 60 hier vydaných len za jeden deň, takže je ťažšie získať dostatočnú pozornosť, aby ste hru odhalili.“
Nacon patrí v súčasnosti medzi stredne veľkých vydavateľov, ktorý majú na konte veľké komerčné úspechy, ako napríklad RoboCop: Rogue City, no zároveň má na konte aj absolútne herné katastrofy ako The Lord of the Rings: Gollum. Clerc si uvedomuje, že Nacon nemá kapacity na to, aby súperil s veľkými vydavateľmi. Ich cieľom je mať pod svojimi krídlami také množstvo hier, ktoré zvládne dostať do povedomia hráčov, aby zabezpečili ich úspech: „Trh skutočne vyvíja tlak, pretože sa zvyšujú nároky zákazníkov na výrobné hodnoty, dĺžku praxe a znalosť nášho média,“ pokračoval Clerc. „A naše médium čaká na inovácie, takže musíme investovať viac ako v minulosti, ako každý iný vydavateľ strednej triedy.“
Clerc tak vyjadruje presne tie obavy, ktoré vyjadrujú aj analytici – očakávania hráčov sú vysoké, konkurencia je obrovská a riziko je tým pádom masívne.