Stoic sa rozhovorili o svojej novej hre.
Napriek tomu, že Towerborne chýbal na prezentácii Developer_Direct, tak hra je stále cielená na rok 2024, čo v rozhovore pre GamesRadar+ potvrdil spolu-zakladateľ štúdia Stoic Arnie Jorgensen. A zároveň nám prezradil, čo od hry môžeme očakávať.
„Keď sme zakladali spoločnosť Stoic, naším cieľom bolo využiť naše silné stránky ako vývojárov,“ hovorí Jorgensen. „V Towerborne pokračujeme v tomto zmýšľaní a opäť sa opierame o solídne budovanie sveta v spojení s jedinečným výtvarným štýlom. Ponechali sme si základný pocit z hrania animovaného filmu s bočným prechádzaním a pridali sme k nemu hĺbkový, rýchly boj.“
Towerborne čerpá z predchádzajúcich hier štúdia, série The Banner Saga, no zároveň prináša nové prvky. Hra je side-scrolling akčnou hrou zameranou na kooperáciu, kde je dominantou sveta tzv. The Belfry: „Kolosálna, vysoká stavba s domami, budovami a chodníkmi pripojenými k exteriéru. Má výťahy a kladky, ktoré prepravujú tovar do a z divočiny pod ním, a dokonca má aj vodopády napájané masívnym veterným mlynom na vrchole, ktorý čerpá vodu zo zeme pod ním. Hráči sa ti budú stretávať medzi misiami, aby skontrolovali úlohy, vylepšili zbrane v kováčskej dielni a pokúsili sa o skúšky na získanie licencie na nebezpečenstvo predtým, ako sa vrátia do boja,“ je to v podstate posledný úkryt ľudstva. Zdá sa, že apokalypsa príšer spôsobila rozpad civilizácie a vy a vaši priatelia ste poslední hrdinovia, ktorí sú schopní nájsť zdroj tohto zla a poraziť ho.“
Vývojári navyše sľubujú, že hra bude podporovaná dlhodobo a to nie len úpravou existujúceho obsahu, ale aj pridávaním nového: „Mapu sveta považujem za cukráreň pre hráčov. Je to niečo, čo môžu skúmať a čo ich poteší, keď narazia na jej tajomstvá,“ naznačuje Jorgensen. „Na hrách MMO pracujem už viac ako desať rokov a vždy bolo svätým grálom vývoja vedieť prijať spätnú väzbu od hráčov a potom svižne reagovať aktualizáciami, ktoré legitímne zmenia hru. Mapa je od základu navrhnutá tak, aby ju vývojári mohli veľmi ľahko upravovať, takže ju môžeme rýchlo doplniť o nových nepriateľov, bossov, komponenty na výrobu, výstroj, zbrane, biómy, herné režimy a ďalšie prvky.“
Navyše aj rozprávanie príbehu bude špecifické, nakoľko sa ho hráči dočkajú po dávkach a tematicky cez ročné obdobia: „Celý tento systém je v tomto žánri nový a myslím, že hre dodá svieži pocit.“
Súbojový systém označil Jorgensen ako ľahko prístupný, no dostatočne hlboký, aby umožnil vyniknúť tvorbe buildov a to cez výbavu, zbrane, Umbral spirits a Aspects. Hlavné postavy dostali pomenovanie Ace. Gro budú tvoriť štyri druhy zbraní, pričom každý typ má vlastné kombá, pohyby, štatistiky a schopnosti. Následne však môže byť každá zbraň upravená cez spomínané Aspects, ktoré odomykajú ďalšie schopnosti a pohyby: „Úprimne dúfam, že komunita Towerborne naplno využije túto sadu, aby si vytvorila loadout kit, ktorý bude jedinečný pre ich individuálny herný štýl a zároveň pekelne dominantný – zvyšok ľudstva na veži počíta s hrdinami.“
Towerborne príde v priebehu roka na PC a Xbox konzoly a do predplatného Xbox Game Pass.