Hardvér je však stále problémom.
Microsoft odprezentoval svoje finančné výsledky za obdobie Q2 FY24 a počas mesiacov október-december vygenerovala spoločnosť tržby vo výške 62 miliárd dolárov, pričom 21,9 miliardy z toho tvoril čistý zisk.
Nás už však tradične zaujíma Xbox biznis, pri ktorom bolo jasné, že bude tvoriť rekordy. Išlo totiž o prvé obdobie, kedy sa do tržieb Xboxu zarátavali aj tržby vydavateľstva Activision Blizzard. Herná divízia tak zaznamenala tržby vo výške 7,1 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 49%, pričom samotný Activision Blizzard sa o toto navýšenie postaral 44%.
Segment Xbox Content and Services, ktorý zahŕňa predaje hier a predplatené služby zaznamenal medziročný nárast vo výške 61%, pričom 55% pochádza od Activision Blizzard (5,45 miliardy dolárov v tržbách) a Xbox hardvér medziročne narástol o 3% (1,42 miliardy dolárov v tržbách). Všetky čísla prekonali očakávania manažmentu Microsoftu.
Podľa odhadov sa počas kvartálu predali 4 milióny Xbox Series X/S konzol a celkovo by tak mala platforma presiahnuť 29,7 milióna predaných konzol k 31. decembru 2023.
Počas hovoru s investormi prezradil šéf Microsoftu Satya Nadella, že Xbox zaznamenal absolútny rekord v počte aktívnych užívateľov na PC, Xbox konzolách a smartfónoch, pričom iba na smartfónoch zaznamenala spoločnosť 200 miliónov aktívnych používateľov mesačne: „Našou akvizíciou sme do nášho ekosystému pridali stovky miliónov hráčov, pretože realizujeme našu ambíciu osloviť viac hráčov na viacerých platformách,“ skonštatoval Nadella.
Prekvapujúco sa darilo hernému streamovaniu, ktoré zaznamenalo 44% medziročný nárast v počte streamovaných hodín a Nadella zopakoval, že skvelý obsah je kľúčom k budúcemu rastu: „Začiatkom tohto mesiaca sme sa podelili o vzrušujúce nové first-party hry, ktoré tento rok prichádzajú na Xbox, PC a Game Pass, vrátane Indiana Jonesa, a tiež sme oznámili, že v tomto kalendárnom roku spustíme významné aktualizácie mnohých našich najtrvácnejších franšíz, ktoré každý mesiac prilákajú milióny hráčov, vrátane Call of Duty, Elder Scrolls Online a Starfield.“
Čo sa týka ďalšieho kvartálu, tak Microsoft očakáva medziročný rast v okolí 40%, pričom segment Xbox Content and Services by mal zaznamenať rast približne 50%, no Microsoft očakáva medziročný pokles v segmente Xbox hardvéru. Ak sa teda odhady Microsoftu nebudú mýliť, tak Xbox by mal v budúcnom štvrťroku dosiahnuť tržby vo výške 4,83 miliardy dolárov, čo by bol taktiež absolútny rekord.
Xbox sa mimochodom stal treťou najdôležitejšou súčasťou spoločnosti Microsoft z hľadiska tržieb a prekonal Windows segment, ktorý vygeneroval tržby vo výške 5,26 miliardy dolárov. Ťahúňom Microsoftu je však naďalej cloud (Microsoft Azure) a Office.